עמאד חשאש, פלסטיני בן 16, נהרג הלילה (בין שני לשלישי) בעימותים עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים בלאטה שליד שכם. בצה"ל אומרים שהכוחות התמודדו עם ירי חי מהגגות ולאחר מכן עם השלכת בלוקים מהם, והפלסטיני שנהרג עמד להשליך סלע על מפקד צוות שעמד מתחתיו.
2 צפייה בגלריה
עמאד חשאש פלסטיני שנהרג בעימותים עם צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם
עמאד חשאש פלסטיני שנהרג בעימותים עם צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם
עמאד חשאש
2 צפייה בגלריה
עמאד חשאש פלסטיני שנהרג בעימותים עם צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם
עמאד חשאש פלסטיני שנהרג בעימותים עם צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם
הפלסטיני שנהרג
לפי צה"ל, לוחמים מסיירת צנחנים הגיעו למחנה הפליטים כדי לעצור פעיל בחזית העממית, ובמהלך המעצר החלו פלסטינים ליידות לעברם אבנים וסלעים מתוך סמטאות המחנה. בשלב מסוים זיהתה חוליה בפיקוד מפקד הפלוגה את עמאד עומד על גג, ומתכוון להשליך סלע על מפקד צוות שעמד מתחתיו. החוליה ירתה בו כדור בודד אחד ומדויק והרגה אותו. לאחר מכן יצא הכוח ממחנה הפליטים ביחד עם המבוקש. בצה"ל הזכירו הבוקר את האירוע שבו נהרג הלוחם עמית בן יגאל במאי 2020, ואמרו כי הירי בפלסטיני מנע מוות דומה.
מדובר צה"ל נמסר הבוקר: "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל הלילה למעצר מבוקש במחנה הפליטים בלאטה שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, בוצע ירי חי לעבר הלוחמים מגגות הבניינים. הלוחמים השיבו באש לעבר מקורות הירי. כמו כן, בסיום הפעילות החלה הפרת סדר אלימה שכללה השלכת בלוקים וחפצים לעבר לוחמי צה"ל מגגות מבנים הסמוכים לכוח. במהלך הפרת הסדר זיהו מספר לוחמים חשוד על גג מבנה שהחזיק בשתי ידיו חפץ גדול, וניסה להשליכו על לוחם שעמד מתחת למבנה. אחד הלוחמים הגיב בירי וזוהתה פגיעה. אין נפגעים לכוחותינו. הפעילות הושלמה והמבוקש, החשוד במעורבות בפעילות טרור, נעצר".

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתיה, גינה את הרג הפלסטיני בשכם. בהודעה שפורסמה מטעמו הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לגנות את הפשע הזה ולדרוש מישראל לשאת באחריות לפשעיה המתמשכים נגד העם הפלסטיני".
גם ארגון חמאס גינה את הרג הפלסטיני, ובהודעה מטעמו נאמר כי "ההתעצמות של ההתנגדות בשטחי הגדה ובירושלים היא הדרך הטובה והיעילה ביותר להתמודד עם ישראל ולעצור את פשעיה". בהודעה גם עלתה קריאה לרשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.
בשבוע שעבר נורו יריות לעבר כוח צה"ל שהגיע לעצור מבוקש במחנה הפליטים בג'נין, וארבעה מחבלים נהרגו. בקרב הלוחמים הישראלים לא היו נפגעים. התקרית אירעה בעקבות מעצר מבוקש, מוחמד סמיר צאלח אבו זינה, תושב מחנה הפליטים בן 26, שריצה בעבר מאסר על רקע מעורבות בפעילות חבלנית מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי. ממידע מודיעיני עלה כי בימים האחרונים הוא ניהל קשר עם אנשי חמאס מרצועת עזה שפועלים להניע פיגועים בשטח ישראל. במערכת הביטחון טוענים שמעצרו סיכל פיגוע שהתהווה בהכוונת גורמי טרור מעזה.
שבועיים לפני כן לוחמי ימ"מ וצה"ל שנכנסו לג'נין נתקלו בירי כבד ובהשלכת מטעני חבלה, והרגו כמה מהמחבלים שירו. איש מהלוחמים לא נפגע.