על רקע ההצבעות הליליות, וקבינט הקורונה שהסתיים אמש (שלישי) ללא החלטות - שרים בממשלה אומרים כי בימים האחרונים הם לא מצליחים לעבוד ולקדם דברים בשל השיתוק שהאופוזיציה גורמת בכנסת בימים האחרונים, זאת בנוסף לחוקים שהקואליציה לא מצליחה לקדם בהיעדר רוב.
השרים שחברים בקבינט הקורונה נפגשו אתמול כדי לדון בהמלצות שגיבש משרד הבריאות על רקע התפשטות הווריאנט ההודי, אולם בשל התמשכות הדיונים בכנסת והניסיונות - חלקם מוצלחים - של האופוזיציה לסכל חוקים ולהביך את הממשלה, הדיון הופסק מבלי לקבל החלטות חדשות והשרים חזרו למליאה.
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
שרי הממשלה בדיון לילי במליאת הכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
4 צפייה בגלריה
בזמן ההפסקה
בזמן ההפסקה
הדיון בקבינט הקורונה הופסק, הנוכחים שנותרו עברו לצפות במשחק חצי גמר היורו
"אי אפשר לעבוד ככה", אמר ל-ynet יועץ של אחד השרים. "אפילו את קבינט הקורונה אי אפשר היה לכנס כמו בני אדם. יהיה קשה לתפקד ככה". הקבינט יתכנס לדיון נוסף היום ב-12:30.
בתוך כך, ולקראת הדיון בקבינט הקורונה שייערך היום, גורמים בקבינט טוענים כי ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, "דוחפת" להגבלות שלא לצורך בשלב זה. "היא חד משמעית דוחפת להגבלות, כמו בממשלה הקודמת", אמר הגורם. עם זאת, ההגבלות שהוצעו על ידי משרד הבריאות בסופו של דבר היו מצומצמות יחסית, וההערכה בשלב זה היא כי רק עלייה משמעותית במספר החולים במצב קשה תביא להגבלות חמורות יותר - גם אם תירשם עלייה בכמות המאומתים היומית.
"לא יהיו הגבלות נוספות כרגע", העריך גורם בקבינט הקורונה. גם בתום הדיון אמש העריכו גורמים בקבינט כי על אף העלייה בשיעורי התחלואה, הנטייה בשלב זה היא לא להטיל הגבלות, בלי קשר להצבעות בכנסת שקטעו את הדיון. "המגמה היא שנשארים בשלב זה עם מסכות בחללים סגורים", אמרו אותם גורמים.
4 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס
שרון אלרעי פרייס
"דוחפת להגבלות שלא לצורך". השרים על שרון אלרעי פרייס
(צילום: ערוץ כנסת)
הבוקר הודיע משרד הבריאות כי 521 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. זהו היום השני ברציפות שבו אובחנו יותר מ-500 מאומתים, לאחר שאתמול נרשם שיא שלילי במספר המאובחנים מאז חודש מרץ, עם 501 מאומתים ביממה.
בנוסף, לאחר שמספר החולים במצב קשה שמר על יציבות מסוימת בימים האחרונים, ביממה האחרונה הוא עלה וכעת ישנם 40 חולים במצב קשה, לעומת 33 אתמול. 17 חולים במצב קריטי ו-16 מונשמים. מנגד, מספר המתחסנים במנה ראשונה אתמול היה הגבוה ביותר בשבועות האחרונים, ועמד על 17,653. במקביל התחסנו 3,179 במנה השנייה.
4 צפייה בגלריה
הרשימה המשותפת לאחר הפלת חוק האזרחות
הרשימה המשותפת לאחר הפלת חוק האזרחות
חברי הרשימה המשותפת אחרי הפלת חוק האזרחות
(צילום: דוברות הכנסת)
דיוני מליאת הכנסת נמשכו גם הלילה עד לשעות הבוקר, ובמהלכם אושר בקריאה שלישית החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם גם אם הם לא שליש ממנה. לפי ההערכות, מטרת החוק היא לאפשר בהמשך לחברי כנסת מהליכוד להתפצל מהמפלגה ולהצטרף לקואליציה. החוק עבר ברוב של 60 חברי כנסת תומכים מול 54 מתנגדים.
גם בלילה שבין שני לשלישי חברי הכנסת לא הלכו לישון, לאחר שהקואליציה לא הצליחה להעביר את חוק האזרחות, הוראת השעה שמונעת הענקת אזרחות ישראלית לפלסטינים שהם בני זוג של אזרחים ישראלים. בקואליציה תקפו לאחר אותה הצבעה את מפלגות הימין שבאופוזיציה - תוך שהדגישו שמדובר בהוראת שעה שעברה מדי שנה בקונצנזוס בין כל המפלגות הציוניות. חלק גדול מהביקורת היה על כך שבסיום ההצבעה, אחרי שהצעת החוק נפלה, צהלו אנשי הליכוד והציונות הדתית יחד עם חברי הרשימה המשותפת.