בעלי תפקידים בכירים בחברה הערבית שוב ושוב על הכוונת - הפעם זה הוא ראש העיר רהט עטא אבו מדיעם, שעות לאחר רצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע. במהלך הלילה הונח רימון פירוטכני בסמוך לחצר ביתו של אבו מדיעם, חבלן וכוחות משטרה הגיעו למקום - ואיש לא נפגע. לילה קודם לכן אלמונים ירו לעבר ביתו, והמשטרה עצרה שני חשודים במעשה. על פי החשד, מדובר בסכסוך קרקעות משפחתי.
בנוסף, הוחלט לעלות את רמת האבטחה על ראש העיר לגבוהה ביותר, אך הוא מסר: "לא ישברו אותי". המשטרה מסרה כי "לפני יומיים בוצע ירי בשכונת ביתו של ראש עיריית רהט. מפקד המחוז הנחה לקיים ועדת מאוימים שהחליטה על רמת האבטחה הגבוהה ביותר לראש העיר. בהקשר לאירוע הלילה מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן שוחח עם ממ"ר נגב והנחה להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב".
1 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
ראש העיר רהט, והשוטרים בחצר ביתו הלילה
(צילום: מוטי קמחי)
מפקד המחוז כהן אמר כי "נפעל בנחישות לאתר את המעורבים כפי שעשינו באירועים הקודמים. לא נאפשר בריוניות ואלימות כלפי אזרחים נורמטיבים וכנגד אנשי ציבור".
הנחת הרימון הגיעה כאמור שעות לאחר ששלושה בני אדם נורו אמש באזור תחנת המשטרה בעיר טירה שבמשולש. מנכ"ל העירייה עבד אלרחמן קשוע (60) נפצע באורח אנוש, ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. באירוע נפצעו גם חבר מועצת העיר מחמוד נאסר (60) ושייח מוכר (58) באורח קל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים מאיר.
לבית החולים מאיר, לשם פונו הפצועים, הגיע גם ראש העיר מאמון עבד אל-חי. "קשה לי לדבר ברגע הקשה הזה", אמר בקול חנוק מדמעות. כמעט במקביל, צעיר בן 21 נרצח בריינה שליד נצרת, לאחר שלפי החשד ירה לעבר רכב ביישוב. רכב שנכח בזירה ניגח את האופנוע, והביא לפציעתו של הרוכב באורח אנוש. מהמשטרה נמסר כי במקום נמצא אקדח.
המקרה אמש אינו המקרה הראשון שבו מנכ"ל עירייה ביישוב ערבי נפגע מירי. לפני כשנתיים נורה מנכ"ל עיריית קלנסווה עו"ד אשרף חטיב ונפצע באורח קשה. המכונית שבה נסע רוססה בכדורים רבים.
154 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, רובם כתוצאה מירי, בין היתר בשל סכסוכים בין ארגוני פשיעה, נקמות דם ואלימות במשפחה. בתקופה המקביל בשנה שעברה הגיע מספר הקורבנות ל-68 (111 בשנה כולה). בסוף השבוע האחרון נרצחו ארבעה בני אדם בחברה הערבית. למרות המספר הגבוה של הרציחות, רוב המקרים בחברה הערבית לא פוענחו.