1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה מהירות של מד"א
בדיקות קורונה מהירות של מד"א
בדיקות אנטיגן בארץ. ארכיון
(צילום: דוברות מד"א)
שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרד הבריאות סיכמו הערב (שלישי) כי ישראלים השבים מחו"ל ותיירים המגיעים לבקר בישראל יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן (מהירה) במקום בדיקת PCR כתנאי לעלייה למטוס. ההקלה לנוסעים ששוהים בחו"ל פחות מ-72 שעות, שמאפשרת להם לא להיבדק לפני ההמראה לישראל, תישאר.
שינוי המדיניות, שצפוי להיכנס לתוקף בכפוף לאישור הממשלה והכנסת, יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור אם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום, במהלך 72 שעות לפני ההמראה.
נוסע שיבחר בבדיקת אנטיגן יידרש לבצעה באמצעות גוף מוכר במדינה הזרה - ולא בבדיקה ביתית. חובת ביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג תישאר ללא שינוי.

ממשרד הבריאות נמסר כי ההקלה נועדה לאפשר לנוסעים להיבדק באמצעי נגיש וזול יותר: "המהלך נעשה בתיאום עם משרדי התיירות והתחבורה, במאמץ משותף לאפשר את חידוש התיירות הנכנסת ולהקל על ישראלים היוצאים לחו"ל, תוך שמירה על בריאות הציבור".
מוקדם יותר השבוע התריע מנכ"ל משרד הבריאות בריאיון לאולפן ynet כי ייתכן שהטיסות לחלק ממדינות אירופה ייאסרו בשל התחלואה המתפרצת בשבועות האחרונים. "זה מטריד. כל עוד המחלה קיימת במקומות מסוימים בעולם, ורואים שההתפרצות לא פשוטה באירופה, אז הסיכון של להביא תחלואה אלינו הוא קיים", אמר פרופ' נחמן אש. "אנחנו צריכים מצד אחד לנהל את הסיכון הזה ולמנוע כניסת וריאנטים חדשים, מצד שני לאפשר את החיים. זו דרך שאנחנו מנסים לעשות בחודשים האחרונים - כן לאפשר פעילות שאנשים רוצים, ומצד שני לעשות את זה הכי בטוח שאפשר, זה לא פשוט".
הוא הוסיף: "מה שישתנה בהמשך בהתאם לרמות התחלואה שייתכן שנחזור להגדיר חלק מהמדינות כאדומות, ואז אסור לנסוע אליהן. אין כוונה לסגור הגעת תיירים או לאסור באופן גורף נסיעות לחו"ל".