4 צפייה בגלריה
כלה חתונה אילוסטרציה
כלה חתונה אילוסטרציה
התו השמח נכנס בקרוב לתוקף - ומכעיס את המתחתנים
(צילום: shutterstock)
"התו השמח" לקיום אירועים בהגבלות הקורונה החדשות צפוי להיכנס לתוקף ביום רביעי, ומעורר לא מעט דאגה וזעם בקרב הזוגות שכבר חשבו שהגבלות הקורונה מאחוריהם.
במהלך הדיונים על הגבלות הקורונה הגדירו בלשכת ראש הממשלה את החתונות והשמחות כ"אירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים", במיוחד כשהם מתקיימים באולמות סגורים, לאורך זמן, בהשתתפות של יותר ממאה אנשים וכוללים כמובן אוכל ושתייה.
המתווה החדש, שגובש בשיתוף עם נציגי אולמות האירועים, קובע כי אורחים שמגיעים לאירוע שבו יש יותר ממאה משתתפים וכוללים אכילה ושתייה – יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לאולם, למעט מחוסנים ומחלימים. איך יאכפו את המתווה עדיין לא ברור – אבל הזוגות מודאגים.
במשך חודשים רבים עמלו הזוגות הצעירים על החתונה המיוחלת, חלקם אחרי שדחו שוב ושוב את החתונה בגלל הגבלות הקורונה הקודמות. עכשיו הם מתלבטים אם לדחות שוב את האירוע, או לקוות שההגבלות לא באמת ייאכפו.
4 צפייה בגלריה
הילה קרופניק ושי שגב
הילה קרופניק ושי שגב
הילה ושי. "היה טירוף אבל לשמחתנו הסתדר ובשלישי נתחתן בלי ההגבלות החדשות"
הילה קרופיק ושי איגל (שגב) תכננו להתחתן ביום רביעי, היום שבו נכנס המתווה לפועל, אבל החליטו לעשות הכל ולהקדים את האירוע ביום. "התלבטנו אם לדחות את החתונה או להקדים ביום", סיפרה הילה. "עשינו סבב טלפונים לכל הספקים והיה טירוף – אבל לשמחתנו זה הסתדר ומחר נתחתן בלי ההגבלות החדשות".
"ההגבלות של התו השמח מפחיתות לנו משמעותית את מספר המוזמנים", הסבירה. אחד הדברים שמעלים את חמתם של הילה ושל שאר הזוגות הצעירים היא העובדה שמגבילים את החתונות בזמן שנתב"ג פתוח. "מה זה 200 איש באירוע לעומת אלפים בנתב"ג? זה לא הגיוני שנתב"ג פתוח ואנחנו, שעובדים חודשים על ארגון חתונה, ואנשים שביטלו ודחו מלא פעמים - צריכים את הדאגות האלו על הראש שלנו ושל האורחים שלנו".
4 צפייה בגלריה
ירדן פלרמן ותום בורשטיין
ירדן פלרמן ותום בורשטיין
ירדן ותום. "מרגיש כאילו בעלי האולמות דאגו רק לכסף שלהם"
ירדן פרלמן ותום ברנשטיין קבעו את מועד החתונה שלהם לעוד חודש וחצי, בתקווה שאז הכל יהיה רגוע מבחינת הקורונה, אבל עכשיו הם לא רגועים. "עם העלייה בתחלואה גם מד הלחץ עלה, כל אי הוודאות והחששות גרמו להתקפי בכי של חוסר אונים".
"בהתחלה חשבנו שהמתווה בא לטובתנו כי הסביבה שלנו מחוסנת, אבל עניין המסכות בכל שלב שהוא לא אכילה – זה מרגיש כאילו בעלי האולמות דאגו רק לכסף שלהם", אמרה ירדן. לטענתה, בשאר הסקטורים אין באמת הקפדה. "אני הולכת בקניון ואנשים בלי מסכות, אנשים טסים למרות שביקשו לא לטוס, אז למה נתפסים דווקא על האולמות?".
4 צפייה בגלריה
אחינועם בר זכאי וחן אלפיה
אחינועם בר זכאי וחן אלפיה
אחינועם וחן. "אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות, בחוסר ודאות מוחלט"
אחינועם בר זכאי וחן אלפייה צפויים להתחתן בספטמבר, וכבר חודשים ארוכים חוששים מדחייה לאור מצב התחלואה. "אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות – להמשיך בתכנונים? לחכות לראות מה קורה? אנחנו בחוסר ודאות מוחלט וכל זה בגלל מה? בינתיים נתב"ג פתוח".
"בתור זוג צעיר חיכיתי כל החיים שלי להיות עם המשפחה שלי באירוע הזה, ולא כולם מחוסנים. סבתא שלי והילדים - אני אמורה לחגוג בלעדיהם?", תהתה אחינועם. "הפוליטיקאים מקבלים החלטות ולא מסתכלים איך זה ישפיע עלינו. מעבר לאכזבה, יש פה גם פגיעה כלכלית – אנחנו משלמים על אירוע שיקרה לא באופן שאנחנו רוצים".
פורסם לראשונה: 23:46, 18.07.21