רומי נעים (21) נעצרה אמש (שבת) במהלך המחאה נגד הממשלה בתל אביב, וטענה כי עילת המעצר הייתה כיוון שקראה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "עבריין". היא נלקחה לתחנת מסובים, לצד שישה מפגינים נוספים שנעצרו, אך כולם שוחררו לאחר כמה שעות. המשטרה מסרה כי "היא הפרה את הסדר ולכן נעצרה".

בשיחה עם ynet סיפרה נעים כי אמרה לשוטרים שעצרו אותה "חבל שאתם מתעסקים בנו ולא בבן גביר שחצה באור אדום - וכמעט לקח חיים של בן אדם". היא הוסיפה: "חבל שמשטרת ישראל מתעסקת בלעצור אנשים שמממשים את זכותם הדמוקרטית, במקום להתעסק בחטופים בעזה, בעבריינים ובאנשים שפוגעים בנשים״.
ח"כ נעמה לזימי שנכחה במקום, סיפרה כי "זה היה מעצר מאוד אלים ללא סמכות. היא עמדה בציר בגין בדרך להתפזרות מהאירוע, היא צעקה 'בן גביר עבריין' - ועצרו אותה". לדבריה, "זו אלימות בשם אלימות וחבל שהמשטרה מפעילה את השיטה הזו. זה לא מידתי ומזל שלא קרה פה עדיין אסון".
ח"כ גלעד קריב הוסיף כי "משטרת ישראל ביצעה הערב שורה של מעצרים פוליטיים נטו שהסתיימו כמו מאות מעצרים קודמים - בשחרור המפגינים". הוא האשים את בן גביר בהתנהלות המשטרה, ואמר כי "אם משטרת ישראל מבקשת לשמח את השר החבול ועבריין התנועה הסדרתי, עליה להסתפק בזר פרחים ושוקולד ולא במעצרי שווא של מפגינים".
המשטרה ציינה כי "בניגוד לשיח והתיאום עם מארגני המחאה, והאישור שניתן למתחם מוסדר בצומת קפלן, מספר מפגינים התקבצו על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר, תוך הדלקת אבוקות וריצה לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית בניסיון לרדת לכביש. כוחות משטרה הצליחו למנוע את הירידה של מפירי הסדר לאיילון, לאחר שהמפגינים התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראות. במהלך בלימת המפגינים נעצרו שבעה חשודים שהפרו את הסדר והתעמתו עם שוטרים".
במקביל למחאה בקפלן, קרובי חטופים חסמו אמש את נתיבי איילון לכיוון צפון סמוך למחלף קק"ל, והדליקו במקום כתובת אש: "חלאס". הם צעקו: "החטופים בעזה יותר מדי ימים". בין המשתתפים היו עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר; זוגתו אילנה גריצבסקי ששוחררה מהשבי בנובמבר; אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר ואחרים.
המשתתפים קראו: "די להרג ודי לשכול - החטופים לפני הכול", "נתניהו, מה אם זה היה הבן שלך? ומה אם זו הייתה אשתך?", "עסקה עכשיו, כולם כולל כולם", "הקבינט אחראי לחיי החטופים" ו"הקבינט אכזרי, הוא הפקיר את החטופים".
השתתף בהכנת הכתבה: אדם קוטב