2 צפייה בגלריה
רוב התלמידים לא התחסנו? הם ילמדו מהבית
רוב התלמידים לא התחסנו? הם ילמדו מהבית
רוב התלמידים לא התחסנו? הם ילמדו מהבית
(צילום: מוטי קמחי)
הכיתה לא התחסנה? היא תלמד בזום: בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט הוחלט אמש (יום ב') כי תלמידי כיתות ח' עד י"ב בערים אדומות שבכיתות שלהם פחות מ-70% מחוסנים - ילמדו בזום ולא בכיתה. זאת, על אף ההצהרות החוזרות ונשנות שהתלמידים ילמדו למידה פרונטלית בכל הארץ מ-1 בספטמבר - וההתנגדות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לחיסונים בבתי הספר. בדקו כאן מה צבע העיר שלכם.

לקראת שנת לימודים חדשה - כתבות נוספות

הדיון שכינס בנט בנושא פתיחת שנת הלימודים בצל הזינוק בתחלואת הקורונה התקיים בהשתתפות שרת החינוך שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים, בהם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

בדיון סוכם על מתווה "להגברת ההתחסנות ולצמצום התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים", ובהודעה צוין כי מטרתו היא מניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.
לפי המתווה, תלמידי ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות שבהן היקף המתחסנים יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמידה מקוונת מרחוק. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.
לגבי כיתות א'-ז' צוין כי הן יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך" - התוכנית לביצוע בדיקות דיגום יזומות ומחזוריות לגילוי קורונה בבתי הספר בקרב התלמידים. בהודעה לא צוינו גני הילדים, אבל אלו צפויים להישאר פתוחים גם בערים האדומות.
בתוך כך, מבצע הבדיקות הסרולוגיות שהחל בשבוע שעבר בבתי ספר במגזר החרדי, יורחב מיום ראשון לכלל המגזרים ויימשך עשרה ימים. מטרת הבדיקות, בקרב 1.6 מיליון ילדי גן בני 3 ומעלה ותלמידים עד גיל 12, לאתר ילדים שהחלימו מהקורונה ומחלימים סמויים שלא ידעו שהם חולים - במטרה לצמצמם בידודים.
הילדים שיאותרו כמחלימים יקבלו תו ירוק ויהיו פטורים מבידוד במקרה של חשיפה לתלמיד או לאיש צוות מאומת. מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, שאף הוא השתתף בדיון שיזם בנט, מסר על לוח הזמנים שנקבע במפגש עם ראשי רשויות שקיים הערב יחד עם פרויקטור הקורונה זרקא. כל רשות תפרסם בקרב ההורים רשימת מוקדים שאליהם יוזמנו הילדים לבצע את הבדיקות.

בנט צעק: "רק החיסונים יצילו אותנו"

בתוך כך, בדיון שנערך אתמול בין נפתלי בנט לנציגי משרד החינוך - ובראשם השרה יפעת שאשא ביטון - לקראת פתיחת שנת הלימודים זעם רה"מ על התעקשותם של אנשי משרד החינוך שלא לחסן את התלמידים בשעות הלימודים בזמן שהוא ושר הבריאות ניצן הורוביץ עומדים על כך שחיסוני קורונה יכולים להיערך בדומה לשאר החיסונים.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: AP, קובי קואנקס)
בנט הרים את קולו במהלך הדיון שנערך בזום ודפק על השולחן: "אתם לא מהאו"ם, בדיקות סרולוגיות זה נחמד אבל זה לא מה שיציל אותנו", אמר רה"מ. "מה שיציל אותנו זה רק התחסנות ואני דורש שתיכנסו מתחת לאלונקה. זה לא מתקבל על הדעת שאתם לא מבינים שזו האחריות שלכם לא פחות מאשר של משרד הבריאות".
שאשא ביטון הסכימה שבבתי הספר ייערכו פעילויות לעידוד התחסנות - אך לא בזמן שעות הלימודים וטענה שזה לא מתפקידו של משרד החינוך לתפוס צד מובהק בנושא שנמצא במחלוקת, בעיניה. הורוביץ הצטרף לדבריו של רה"מ ואמר כי רק עידוד ההתחסנות יבטיח את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. "פתרונות יצירתיים זה טוב ויפה, אבל רק החיסונים יבטיחו את פתיחת הלימודים", אמר השר.
בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "לא כל שיח שמתקיים בדיונים הוא עימות. ראש הממשלה ושרת החינוך פועלים בשיתוף פעולה למען פתיחת שנת הלימודים בצורה בטוחה תוך שמירה על בריאות ילדי ישראל".
פורסם לראשונה: 22:06, 16.08.21