חבר הכנסת אברהם בצלאל מש"ס אמר היום (שלישי) בריאיון לערוץ כנסת כי אם שופטי בג"ץ יפסלו את מינויו של אריה דרעי לשר - הם יורים לעצמם בראש.
2 צפייה בגלריה
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
אברהם בצלאל במליאת הכנסת
(צילום: יואב דוקביץ' )
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואריה דרעי
בנימין נתניהו ואריה דרעי
יו"ר ש"ס מעריך שהמינוי ייפסל - ומטיל אחריות על רה"מ. דרעי ונתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
לדברי בצלאל, "אני חושב שבסופו של יום, אם הם (השופטים) יפסקו ויפסלו אותו, הם יורים לעצמם אפילו בראש. ברמה הזו. הם יודעים את הרגישות שיש כרגע, הם מבינים איפה הציבור נמצא ואתם מכירים את המחאות והדברים שקורים ברחוב לאור כל המצב הזה".
כשנאמר לו שדבריו נשמעים מאיימים, השיב: "אני לא חושב שזה מאיים בכלל. אני מבין שהם צריכים לקחת את זה ואין לי ספק שזה נמצא גם על השולחן".
בהמשך מסר ח"כ בצלאל כי "הדברים שנאמרו בריאיון לערוץ הכנסת לא הובנו כהלכה ואני מצר על כך. כמי שאמון הציבור במערכת המשפט חשובה לו, כוונתי הייתה שאם החלטת בג"ץ תפסול את בחירתם של יותר מ-400 אלף אזרחים, הדבר יפגע קשות באמון הציבור בבית המשפט".
דרעי עצמו, נזכיר, העריך בישיבת הסיעה של ש"ס אתמול כי כי בג"ץ יפסול את מינויו לשר הפנים והבריאות - תפקידים אליהם הושבע לפני כשלושה שבועות בלבד. "החלטת בג"ץ כתובה מראש", טען. דרעי רמז כי במקרה כזה בכוונתו להרחיק עצמו מטיפול בנושא, ולגלגל את הכדור אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי דרעי, קבלת העתירה אינה מחייבת אותו להתפטר, אלא את נתניהו להדיחו. לכן, הוא ינהג בשיטת "שב ואל תעשה" - ובעצם ימתין לראות כיצד ינהג ראש הממשלה. "כאב הראש הוא של ביבי, לא של אריה", אמרו ל-ynet גורמים בש"ס, "שיתמודד הוא עם ההשלכות והמשמעויות".
לפני פחות משבועיים, נזכיר, 11 שופטי בית המשפט העליון דנו בעתירות שקוראות לבג"ץ לפסול את מינויו של דרעי מתפקידו כשר בממשלתו השישית של נתניהו בשל הרשעתו בעבירות מס לפני כשנה. דרעי התפטר אז מהכנסת, ולכן בהסדר הטיעון שנחתם עימו לא ניתנה הכרעה בסוגיית הקלון. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, מסרה עוד לפני הדיון בבג"ץ את תגובתה בעניין ואמרה כי מינויו של יו"ר ש"ס לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות".