בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול (שישי) בארבעה ימים את מעצרו של פואד סייד אחמד (32) מיפו, החשוד ברצח מוחמד עוודאללה, בן 40, במוסך בחולון השבוע - בגלל סכסוך כספי. החשוד, כך עלה מהחקירה, נמלט לשטחים לאחר הרצח במוסך שבבעלותו - ושלשום הסגיר את עצמו.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחולון
זירת הרצח בחולון
הנרצח מוחמד עוודאללה וזירת הרצח
(צילום: עוז מועלם )
גורם המעורה בחקירה אמר כי הרקע, כאמור, הוא על פי החשד סכסוך כספי בין השניים. עוודאללה, שמוכר למשטרה, הגיע ביום שלישי האחרון למוסך באזור התעשייה בחולון - שם נורה ונפצע אנושות. בבית החולים מת מפצעיו. החשוד ביקש לשמור על זכות השתיקה בהתייעצות עם פרקליטו - ולא אמר דבר בחקירותיו.
החוקרים הצליחו לזהות את החשוד כבר ביום הרצח, ובידיהם צילומי מצלמות אבטחה המתעדות בין היתר את הימלטותו. סייד אחמד חשוד בביצוע עבירות של הגורם בכוונה או באדישות למות אדם, קשירת קשר לביצוע פשע ורכישה, נשיאה או הובלת חלק מהותי בנשק - ובמשטרה ביקשו להאריך את מעצרו ב-10 ימים.
"השמועה שמתרוצצת זה שהיה שם כדור אחד", אמר פרקליטו של החשוד בדיון. "הוא ללא עבר פלילי, אב לארבעה ילדים, בעל מוסך ועובד מבוקר עד לילה. הוא עבד במוסך של אביו עד לא מזמן ביפו ולאחרונה ממש, בחודשיים וחצי האחרונים, פתח את העסק הזה בחולון. אין בהתנהלות שלו איזשהם מאפיינים עבריינים", אמר. "אינני יודע מי היה במוסך באותו זמן, האם החשוד היה בכלל במוסך באותו זמן. לא שמעתי מחברתי על ראיה שמלמדת על כך שהיה במוסך באותו זמן".
השופטת כריסטינה חילו -אסעד, שהאריכה את מעצרו של החשוד בארבעה ימים, כתבה בין היתר בהחלטתה כי "עיון בחומרי החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. עיון בדוח הסודי מלמד כי ישנן מספר פעולות חקירה המחייבות מעצרו של החשוד".