הפרקליטות הגיבה הערב (ראשון) בחריפות למתקפה של בנו של ראש הממשלה המיועד יאיר נתניהו, שאמר כי "בכירי הפרקליטות והמשטרה בגדו. תסתכלו מה העונש על זה - לא כלא": "בימים האחרונים היינו עדים לדברי בלע והסתה קשים, שבינם לבין ביקורת לגיטימית אין דבר וחצי דבר. הניסיון להטיל דופי ולרפות את ידי החוקרים במשטרת ישראל והפרקליטים בפרקליטות, העושים לילות כימים בשם הציבור ובמטרה להגן עליו - דינו להיכשל".
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
"הפרקליטות והפרקליטים פועלים מתוך שיקולים מקצועיים בלבד". יאיר נתניהו
(צילום: נדב אבס)
לדברי הפרקליטות, "בשבוע שעבר אף נחצה גבול נוסף, כאשר נאשם תקף פיזית פרקליט בבית המשפט, במהלך הדיון ומול עיני השופטת. כך גם ביחס להטרדות הבלתי פוסקות של עובדי ציבור מסורים, העושים מלאכתם נאמנה, ושל בני משפחותיהם". הפרקליטות ציינה: "כל אלה לא ירפו את ידי הפרקליטות והפרקליטים, הפועלים מתוך שיקולים מקצועיים בלבד. מערכת אכיפת החוק לא תירתע מלמלא את תפקידה במקצועיות וביושר. הניסיון לייחס מוטיבציה פוליטית או שיקולים זרים להחלטות הוא חסר כל בסיס. על כולם לזכור: יש לנו פרקליטות אחת ומשטרה אחת".
בסוף הודעתה, סיכמה הפרקליטות כי "תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה בכדי להגן על פרקליטות ופרקליטי המדינה, ביטחונם האישי ושמם הטוב".
יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, חיזקה את הודעת הפרקליטות: "בהתייחס לאמירות מהיממה האחרונה - מדובר בהסתה חמורה וחסרת תקדים אפילו במציאות בה הורגלנו. ראינו בעבר הלא רחוק ואנו עודנו רואים פעילים חברתיים שממררים את חייהם של פרקליטים ומסיתים נגד משפחתם. רק בשבוע שעבר הותקף פרקליט בתוך אולם בית המשפט על ידי נאשם. אנו מתריעים על כך כי אסון הוא רק עניין של זמן - יש מי שייקחו את הדברים צעד קדימה, יפרשו אותם באופן מסוים ויחליטו לעשות מעשה. לא נעמוד מנגד ולא נשתוק לשמע דברים אלו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
הדברים נמסרו כאמור על רקע דבריו של יאיר נתניהו, שאמר בשבוע שעבר בגלי ישראל כי בכירים בפרקליטות המדינה ובמשטרה בגדו במדינה מכיוון ש"תפרו תיקים" לאביו, והוסיף כי "כולם מוזמנים להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ולהסתכל מה העונש של בגידה במדינה, וזה לא כלא". נתניהו הבן רמז לכך שבישראל קיים עונש מוות על בגידה.
יאיר נתניהו טען כי "העבירות הפליליות שעשו בכירים בפרקליטות ובמשטרה כשלעצמן שוות כל אחת חמש שנות מאסר מינימום, אז הגענו כבר לאיזה 10,000 שנות מאסר על העבירות הפליליות שביצעו האנשים האלה. בנוסף הייתה כאן הפיכה שלטונית בזדון, הם ידעו שהם תופרים אדם חף מפשע שהוא במקרה ראש הממשלה שנבחר על ידי העם הישראלי. זאת אומרת, מבטלים את הבחירה הדמוקרטית של העם הישראלי, שקוראים לזה הפיכה, שקוראים לזה בגידה במדינה".
נתניהו הבן התייחס לאחר מכן לדברים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני עדיין מוצא את עצמי מופתע בכל פעם מחדש מהפייק ניוז ורצח האופי שתקשורת השמאל עושה לי, למרות שאני אמור להיות רגיל לכך כבר. כל מי שלמד בבית ספר יסודי שיעורי הבנת הנקרא, יכול להבין בקלות שהמטרה בדבריי ברדיו היא להדגיש למאזינים את *חומרת* העבירות הפליליות שביצעו תופרי התיקים לפי ספר החוקים הישראלי, ולא שום דבר מעבר, ובוודאי שלא קראתי לפגוע באיש".