1 צפייה בגלריה
סגן אלוף א'
סגן אלוף א'
סגן-אלוף א'. "מבין את גודל האחריות"
(צילום: דובר צה"ל)
היסטוריה בחיל האוויר ובעדה הדרוזית: סגן-אלוף א', שמכהן בימים אלה בתפקיד פיקודי בכיר מאחת מחטיבות החי"ר, מונה היום (ד') על ידי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, למפקד יחידת הקומנדו של חיל האוויר - שלדג.
סא"ל א', יליד הכפר עוספיא שליד חיפה, יהיה הדרוזי הראשון שיכהן בתפקיד היוקרתי. את שירותו הצבאי החל בשלדג והיה ללוחם הדרוזי הראשון שסיים מסלול ביחידה. בשנים האחרונות הוא מילא שורת תפקידים קרביים בכוחות היבשה. הוא השתתף במלחמת לבנון השנייה ולאורך שירותו זכה לעיטורים ותעודות הערכה על תפקוד היחידות שלו.
"אני מקבל את המינוי בהתרגשות גדולה מאוד, מבין את גודל האחריות וערוך לאתגרים העתידיים", אמר. "אני מוכן להמשיך להוביל את היחידה במבצעים מיוחדים ובמלחמה".

סא"ל א' יצטרף לקצינים דרוזים נוספים ששברו בשנים האחרונות תקרות זכוכית בחיל האוויר: נווט הקרב א' מונה לפני כשנה לפקד על בית הספר למטה מבצעי, וכסגן-אלוף הוא לוחם האוויר הפעיל הבכיר בחיל מבין בני העדה.
סגן ג' רשם גם הוא ציון דרך בולט כשהפך בקיץ שעבר לטייס הדרוזי הראשון בחיל האוויר. סיפורו נחשף ב-ynet עוד לאורך הקורס, ובריאיון לאחר קבלת כנפי הטיסה הדגיש שחלומו היה להיות טייס בחיל האוויר - ולא הטייס הדרוזי הראשון.