2 צפייה בגלריה
קוראים לשרת התחבורה רגב להפעיל את הרכבת בשבת. שאמה הכהן ומיכאלי
קוראים לשרת התחבורה רגב להפעיל את הרכבת בשבת. שאמה הכהן ומיכאלי
קוראים לשרת התחבורה רגב להפעיל את הרכבת בשבת. שאמה הכהן ומיכאלי
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg, ריאן פרויס, אלכס קולומויסקי)
הרכבת הקלה רק החלה את נסיעתה הראשונה שלשום (ו'), וכבר עוררה לא מעט זעם סביב אי-הפעלתה בשבת. יו"ר העבודה ושרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי אמרה הבוקר ל-ynet Live: "אם הרכבת הייתה מתחילה לפעול בזמני היא הייתה עובדת בשבת". ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן: "אין שום סיבה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת".
לדברי מיכאלי, "הרכבת הקלה פועלת מתוקף חוק אחר של האוטובוסים, ומבחינה חוקית ניתן היה להפעילה בשבת. ביקשתי מנת"ע הערכה תקציבית, והנחיתי אותם להיערך לכך מבחינה מערכתית". היא קראה לשרה הנוכחית, מירי רגב, ליישם את התוכנית "שנמצאת על השולחן" להפעלת הרכבת בשבת.
"הרכבת הקלה כרוכה בהפעלה של הרבה פחות אנשים, כי רובה המכריע אוטומטי, ואין שום להפעיל אותה כפי שראוי שהיא תופעל. עם השקעה של 18 מיליארד שקל - בלתי מתקבל על הדעת שהיא תעמוד יומיים בשבוע ותמנע מאלה שאין להם רכב או יכולת פיזית או קוגניטיבית לנהוג את חופש התנועה הבסיסי הזה". היא הוסיפה: "למנוע חופש תנועה מאנשים שאין להם אפשרות לנסוע ברכב פרטי זה לא יהודי בעיניי".
2 צפייה בגלריה
מחאה ברכבת הקלה
מחאה ברכבת הקלה
המפגינים להפעלת הרכבת בשבת שאזקו עצמם לקרונות
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
גם ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן סבור שהרכבת הקלה צריכה לפעול בשבת. "אין שום סיבה שלא. גם מגודל ההשקעה, גם מגודל הרעיון עצמו, גם מזה שאנחנו רוצים לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולהילחם במשבר האקלים. הרכבת לא פועלת בשבת בגלל פוליטיקה רעה. אין באמת סטטוס-קוו. יש כל הזמן חקיקה בענייני הדת, ויש חקיקה בצד השני, זה תלוי מי נמצא בשלטון".
לדבריו, "במקום לקבל החלטות ממקומות פתוחים של הידברות, הסכמות והתחשבות הדדית, יש לצערי גורמים קיצוניים שמנסים לקחת את זה ולהתסיס. צריך לדעת להכיל את כולם".
על טקס הפתיחה בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב אמר: "ברגע שהממלכתיות בטקס נפגמה קמתי והלכתי. המפגינים והמפגינות הם גיבורים".