ראש העיר לוד יאיר רביבו ניסה לתמרץ את התושבים להגיע להתחסן בדרך ייחודית: במהלך ביקור שערך בצהריים (יום ב') במתחם חיסונים של קופת החולים כללית בשכונת גני אביב, עלה רביבו לשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו והודיע בצורה חד-משמעית כי תושב שלא יתחסן נגד קורונה לא יוכל לקבל את שירותי העירייה. בעיריית לוד הסבירו בתגובה כי הדברים נאמרו כדי להגביר את מודעות התושבים.
"אני רוצה להודיע הודעה חשובה", אמר ראש העיר. "עיריית לוד תגבש רשימה של סנקציות. מי שלא יתחסן לא יוכל לקבל שירותים מהעירייה, הילדים שלו לא יוכלו להגיע למערכת החינוך, סייעות לא יוכלו לעבוד, לא יוכלו להגיע לשוק העירוני כשייפתח, ועוד דברים שאנחנו נפרסם אותם. מי שלא יתחסן או שלא החלים מקורונה - לא יוכל לקבל שירותים".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר לוד רביבו
ראש העיר לוד רביבו
ראש העיר לוד רביבו
בפתח השידור החי ממתחם החיסונים, קרא רביבו לתושבי שתי שכונות - גני אביב והרכבת שבהן יש לדבריו מיעוט מתחסנים - לבוא ולקבל את מנת החיסון. רביבו אף הדגיש בדבריו כי "יש לנו אלף חולים בלוד, כל יום 100 חולים חדשים מצטרפים. אנחנו לא יכולים להמשיך בקצב הזה. הגיע הזמן לקחת אחריות, תפסיקו עם כל הקונספירציות שאומרים שזה מסוכן. יותר מסוכן למות מקורונה".
בהמשך שלח ראש העיר תנחומים לקרובי עובדת עירייה שנפטרה הבוקר מסיבוכי קורונה. "לא היו לה מחלות רקע ולצערנו היא לא הספיקה להתחסן", אמר רביבו. "זאת עוד דוגמה לכמה הקורונה היא קשה וכמה היא לא מבחינה. בשבוע שעבר ליווינו עוד אחד מוותיקי העיר שנפטר מקורונה. החודש נפטרו 20 תושבי לוד ו-2,000 נדבקו. בואו נתגבר את מבצע החיסונים".
בהמשך נכנס רביבו למתחם החיסונים, ושוחח בעיקר עם תושבים מהחברה הערבית לנוכח העובדה שרק מעטים מתוכה התחסנו. הוא אף ביקש מאחד הנוכחים במקום לקרוא בערבית לבוא ולהתחסן. "זה הזמן לבוא, לשתף את השידור הזה, כל אחד לוקח על עצמו לגרום לאנשים להתחסן", אמר ראש העיר. בניגוד להנחיות הנוכחיות של משרד הבריאות, ציין רביבו כי "קיבלנו אישור מיוחד בלוד לחסן כל תושב מגיל 16".
2 צפייה בגלריה
יאיר רביבו
יאיר רביבו
רביבו לצד שר הבריאות אדלשטיין
(באדיבות עיריית לוד )
לפי נתוני משרד הבריאות, כרבע מאוכלוסיית לוד (25.9%), שהם כ-19 אלף תושבים, קיבלו את מנת החיסון הראשונה. רק 14.6% מהתושבים קיבלו את מנת החיסון השנייה. "אין לנו אפשרות להתפנק עכשיו", אמר רביבו. "אנחנו רואים את קצב ההדבקה בעיר, ורואים בכל הארץ שבמקום שבו התחסנו - התחלואה ירדה".

רביבו, שמקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים ביולי האחרון מסיבת עיתונאים וירטואלית שבה מחה על התנהלות הממשלה. "יש מלחמה אחת ויחידה בימים אלה וזו הקורונה, ואתם עסוקים כל היום בעניינים אחרים, במלחמות אגו ובפוליטיקה זולה", אמר אז רביבו. "תתאפסו מיד על עצמכם, אחרת נדאג באמת שתזוזו אתם הצידה. כולכם!".
מיד לאחר הדברים אמר אז רביבו ל-ynet: "התכוונתי לזעזע את המנהיגים ברמה הארצית. יש תחושה בעם שמימין ומשמאל מנותקים מהאירוע הכי דרמטי מאז קום המדינה. יש פה מלחמה בריאותית, כלכלית וחברתית ואנחנו האנשים בשטח לא מאמינים יום אחר יום ששם בירושלים עוסקים בהכול חוץ מזה".
ביום כיפור האחרון נדבק רביבו בעצמו בקורונה אחרי שהתפלל בתוך בית כנסת למרות האיסור על כך. "אני לא מצטער, אני לא הדבקתי אף בן אדם כי אני כל הזמן עם מסכה", אמר אז רביבו בריאיון לאולפן ynet.
מעיריית לוד נמסר בתגובה כי "כל מהלך, הסברתי או הרתעתי, אשר יכול להביא למיגור נגיף הקורונה בארץ בכלל ובלוד בפרט הוא מבורך. ראש העיר יאיר רביבו ביקש להדגיש את חשיבות החיסונים בתקופה זו שבה הנגיף ממשיך להכות בנו ללא רחם עם שיעור נדבקים גבוה בעיר לוד, ממוצע של 100 מאומתים ו-2 נפטרים ביום, אך עם 25% אחוז התחסנות בלבד, כשבמודיעין השכנה למשל, חצו את ה50% המתחסנים.
"דבריו של ראש העיר נאמרו כדי להגביר את המודעות, לעודד התחסנות ולסייע לתושבי העיר לחזור לשגרה ולכן העירייה תגבש שורה של הגבלות אשר אינן סותרות את החוק, למי שלא יציג דרכון ירוק או תעודת התחסנות".