מוראד נמר מצור באהר שבמזרח ירושלים, שיחד עם אחיו איברהים, ביצע את הפיגוע הרצחני הבוקר (יום חמישי) בצומת גבעת שאול בעיר, נעצר ב-2010 בגין בגידה וריגול אחרי שגויס לחמאס בסעודיה, ונשפט לעשר שנות מאסר. השניים, פעילי חמאס, ירו למוות באלימלך וסרמן, חנה איפרגן וליביה דיקמן, לפני שחוסלו בתוך שניות על ידי רועי ואביעד - שני לוחמי מילואים ששבו מעזה - ואזרח.
3 צפייה בגלריה
מוראד נמר, המחבל מהפיגוע בירושלים
מוראד נמר, המחבל מהפיגוע בירושלים
מוראד נמר ב-2010
(צילום: נועם מושקוביץ)
3 צפייה בגלריה
אלימלך וסרמן
אלימלך וסרמן
אלימלך וסרמן שנרצח
חמאס הודיע שהשניים היו מזוהים עם הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בירך על הפיגוע וקרא "להסלמה בהתנגדות", בשעה שבלחימה ברצועת עזה מתקיימת הפוגה.
בשעות שלאחר פיגוע הירי פעלו כוחות משטרה ולוחמי מג"ב בבתי שני המחבלים בצור באהר ועצרו לחקירה שישה מבני משפחתם, בהם אחיהם והוריהם. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה משותפת של משטרת ירושלים ושב"כ, במטרה לבדוק את מידת מעורבותם בצורה כלשהי בפיגוע הרצחני.
איבראהים נמר הוביל ב-2012, ערב חג סוכות, הפרות סדר בהר הבית והיה מעורב בפציעת קצין משטרה. הוא הוגדר כאדם שסיים 12 שנות לימוד, עבד בעסק משפחתי וגילה יציבות. הוא נשלח לשלושה חודשי מאסר על ידי השופט איתן קורנהאוזר, שקבע כי "הוא צעיר נעדר כל עבר פלילי, קיבל אחריות על מעשיו, הודה במיוחס לו והביע חרטה. עול פרנסת משפחתו הקרובה רובץ על כתפיו, וריתוי מאסר בפועל ישפיע באופן ישיר על מצבה הכלכלי".
מוראד נמר, שכאמור ריצה מאסר, היה יעד של שב"כ והוחזק בהפרדה בהתאם לחוות דעת של שב"כ ושב"ס. בכלא, הוא סירב לעמוד לספירות, נאם דברי הסתה והיה מעורב באירועי הפרות סדר ומשמעת.
מוראד נמר נעצר עם מוראד כמאל מוואדי ג'וז, אחרי שהשניים גויסו לחמאס בעת ששהו בירדן ובסעודיה. השניים ליקטו מודיעין על אתרים פוטנציאליים לפיגוע בארץ, ואת הסרטונים, התמונות, התרשימים והמידע אספו בדיסק און-קי. את המידע המעובד, העבירו לאנשי חמאס בסעודיה. בהמשך היו אמורים לקבל מטעני חבלה. הם גם הכינו מערה באזור הסטף, והרחיבו אותה לצורך הסתרה של אמצעי לחימה.
לבקשת מפעיליהם בחמאס, השניים אספו מודיעין בין היתר על התחנה המרכזית וקניון מלחה בירושלים, התחנה המרכזית בבאר שבע, אזור המלונות וחוף הים בתל אביב, תחנות אוטובוס מרכזיות בירושלים ובמבשרת, וכן אזור בסיס תל השומר, שבו מתרכזים חיילים רבים.

מפה פיגוע ירי ירושלים בכניסה לירושלים
לפי כתב האישום שהוגש אז, נימר למד הנדסה בירדן בין השנים 2007-2003. הוא גויס לגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במועד לא ידוע במהלך אחד מביקוריו בסעודיה. בשנת 2007 הוא גייס לפעילות חמאס את כמאל, שלמד באותה התקופה רוקחות באוניברסיטה בירדן. ב-2008 עבר מוראד נימר לדובאי, שם עבד כמהנדס, ובמהלך תקופה זו המשיך בפגישות עם גורמי חמאס, בין היתר גם בטורקיה.
השניים חזרו לארץ במהלך 2009 ועם חזרתם החלו במילוי המשימה. לפי כתב האישום, כיוון שלנימר וכמאל לא היה רישיון נהיגה, הם הסתייעו בבן דודו של נימר, מאמון נימר, שלא היה מודע למזימותיהם. הם טענו בפניו כי הם מעוניינים לבצע את הצילומים לצורך עבודה אקדמית, ונסעו איתו למשימות צילום בכבישים ראשיים ביולי אחת לשבוע בימים שישי-שבת. השניים קיבלו מעת לעת כסף מאנשי חמאס כדי לכסות את ההוצאות על פעילותם.
3 צפייה בגלריה
המחבלים
המחבלים
מוראד ואיברהים נימר. ביצעו את פיגוע הירי הרצחני הבוקר בי-ם
השניים צילמו את השילוט לאורך הדרך, ונימר העתיק את התמונות למחשב הנייד שהיה בבעלותו, וכתב לצדן את תיאור תוואי הדרך, אורכה, השלטים הניצבים בה ועוד. כמו כן, הם בדקו בכל אתר כמה יהודים וחיילים נמצאים, ואף רשמו את סידורי האבטחה במקומות השונים. כאמור, את המודיעין שאספו תיעדו השניים על גבי דיסק און-קי. באוגוסט 2009 יצא נימר לסעודיה עם המידע המעובד, ומסר אותו לאנשי חמאס שזהותם אינה ידועה.
שב"כ אמר אז שחברי החולייה עשו שימוש בזכויותיהם כבעלי תעודות זהות ישראליות לטובת איסוף המודיעין ואיתור נקודות החולשה של האבטחה במקומות הומי אדם בישראל. מוראד נמר שוחרר בינואר 2020. האח איברהים נכלא גם בשנת 2014 לשמונה חודשים בגין שירות לארגון בלתי-חוקי ותקיפת שוטר. כמו מוראד, גם הוא מזוהה עם חמאס לאורך השנים. שב"כ מסר הבוקר שחקירת הפיגוע נמשכת.