2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)
שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים קבעו הבוקר (יום א') כי המשטרה תוכל לערוך השלמת חקירה לעורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי, במסגרת תיק 4000 במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בכך דחו השופטים את בקשת סנגורי נתניהו, שניסו למנוע את השלמת החקירה. אלקלעי צפוי להיחקר בהקדם על התכתובות שלו עם מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, שעלו בסריקה המחודשת של הנייד של ישועה.
"לא מצאנו כי נפל פגם בסבירות החלטת המאשימה להוסיף ולחקור את העד אלקלעי, המצדיק את התערבות בית-המשפט", כתבו השופטים. "בסיום ההליך רשאים הנאשמים להשיג על השלמת החקירה וקבילות תוצריה, בהתאם לכללי הפסילה ולטענה המהותית להגנה מן הצדק, טענות אשר שמורות להם וייבחנו, ככל שיועלו, במסגרת הכרעת הדין ולאחר שתועמד לפני בית המשפט התשתית הראייתית".
2 צפייה בגלריה
אבי אלקלעי
אבי אלקלעי
עורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי
(צילום: מוטי קמחי)
הרקע להחלטה נעוץ בבקשתה של פרקליטות מיסוי וכלכלה לבצע השלמת חקירה ממוקדת בתיק 4000, שבו מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. במוקד השלמת החקירה עומדת גביית עדות נוספת מאלקלעי.
בהוראת בית המשפט סרקה הפרקליטות חומרים נוספים מהטלפון הנייד של עד התביעה המרכזי בתיק, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. הסריקה נעשתה לפי מילות חיפוש שנועדו למצוא שיחות נוספות שלו עם פוליטיקאים, דוברים ואנשי תקשורת.
לפי החומרים החדשים ניהל אלקלעי, ששימש עורך בפועל של האתר וואלה, התכתבות ארוכה עם המנכ"ל שלו ישועה, ולגביה ביקשה הפרקליטות לבצע את השלמת החקירה. סנגורי נתניהו התנגדו להשלמת החקירה ועתרו לבית המשפט, בטענה כי היא "מנוגדת לכל דין".