2 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי יוסוף בן עלאווי
גבי אשכנזי יוסוף בן עלאווי
אשכנזי ובן עלווי
(צילום: רועי אברהם, שאול גולן)
שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום (שני) בטלפון עם שר החוץ של עומאן יוסוף בן עלווי על "ההתפתחויות באזור". בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי בן עלווי שוחח גם עם גורם רשמי בפתח.
ממשרד החוץ של עומאן נמסר: "שר החוץ של עומאן קיבל שיחת טלפון משר החוץ הישראלי. השניים דיברו על ההתפחויות האחרונות באזור. בשיחה הודגשה עמדת עומאן התומכת בשאיפה להגיע לשלום כולל, מקיף והוגן וקבוע במזרח התיכון, והצורך להיענות לדרישות הלגיטימיות של העם הפלסטיני בהקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, דבר העולה בקנה אחד עם העמדה הערבית".
זמן קצר לאחר מכן שוחח שר החוץ של עומאן עם בכיר הרשות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, שהביע את הערכת העם הפלסטיני לתפקיד עומאן ומדיניותה המאוזנת כלפי סוגיות הערביות - והפלסטינית בראשן.
אתמול, נזכיר, כמה ימים אחרי ההודעה על חתימה על הסכם שלום בתיווך ארצות הברית, הסיר משרד התקשורת של איחוד האמירויות את החסימה על חיוג ישיר בשיחות טלפון בינלאומיות לישראל ועל גלישה באתרי אינטרנט ישראליים.



בעקבות זאת, שוחח שר החוץ גבי אשכנזי בטלפון עם שר החוץ של איחוד האמירויות שייח עבדאללה בן זייד וחנך עמו את השיחות הישירות בין ישראל ובין איחוד האמירויות.
שר התקשורת ויו"ר סיעת דרך ארץ יועז הנדל אמר: "אני מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות. הזדמנויות כלכליות רבות ייפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום"

ריבלין הזמין את יורש העצר של איחוד האמירויות לביקור בישראל

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום איגרת ברכה ליורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זייד, שבה הזמין אותו באופן רשמי לביקור בישראל. בהמשך נפגש ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון בהתפתחויות המדיניות.
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מוחמד בן זייד
ראובן ריבלין מוחמד בן זייד
ראובן ריבלין ומוחמד בן זייד
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
"בימים הרי גורל אלו, מנהיגות נבחנת באומץ שלה וביכולתה להיות פורצת דרך ומרחיקת ראות. ההסכם המתגבש בין מדינותינו, בתיווכו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והממשל האמריקני, אשר ייחתם בקרוב, אינשאללה, בהובלתך ובהנהגתך ובתיאום מלא והדדי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוא אבן דרך אסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורנו", כתב ריבלין באיגרת.
"אני מלא תקווה שצעד זה יסייע לבניין וחיזוק האמון בינינו לבין עמי האזור, אמון שיקדם את ההבנה בין כולנו. אמון כזה, כפי שהוכחת במעשה הנעלה והאמיץ, יצעיד את אזורנו קדימה ויביא לרווחה כלכלית ויספק שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו", הוסיף ריבלין.
"אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח. אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן. בשמי ובשם העם בישראל, אני מנצל את ההזדמנות להפנות לכבודו הזמנה לביקור בישראל ובירושלים ולהיות אורחנו המכובד", סיכם ריבלין את מכתבו.