נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום (ב') איגרת ברכה ליורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זייד שבה הזמין אותו באופן רשמי לביקור בישראל. בהמשך נפגש ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון בהתפתחויות המדיניות.
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מוחמד בן זייד
ראובן ריבלין מוחמד בן זייד
"שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו". ריבלין ובן זייד
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
"בימים הרי גורל אלו מנהיגות נבחנת באומץ שלה וביכולתה להיות פורצת דרך ומרחיקת ראות. ההסכם המתגבש בין מדינותינו בתיווכו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והממשל האמריקני, אשר ייחתם בקרוב, אינשאללה, בהובלתך ובהנהגתך ובתיאום מלא והדדי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוא אבן דרך אסטרטגית לקראת תהליכים חדשים באזורנו", כתב ריבלין באיגרת.
"אני מלא תקווה שצעד זה יסייע לבניין וחיזוק האמון בינינו לבין עמי האזור, אמון שיקדם את ההבנה בין כולנו. אמון כזה, כפי שהוכחת במעשה הנעלה והאמיץ, יצעיד את אזורנו קדימה ויביא לרווחה כלכלית ויספק שגשוג ויציבות לתושבי המזרח התיכון כולו", הוסיף ריבלין.
"אין לי ספק כי הדורות הבאים יעריכו את האופן שבו אתם, ההנהגות האמיצות והנבונות, התנעתם מחדש את השיח על שלום, אמון, דיאלוג בין עמים ודתות, שיתוף פעולה ועתיד מבטיח. אני מקווה שצעד זה ישמש כמגדלור ויפרוץ את הדרך למדינות נוספות גם כן. בשמי ובשם העם בישראל, אני מנצל את ההזדמנות להפנות לכבודו הזמנה לביקור בישראל ובירושלים ולהיות אורחנו המכובד", סיכם ריבלין את מכתבו.

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ייפגש עם ריבלין לדיון בהתפתחויות המדיניות. נתניהו בסיור בנתב"ג
(צילום: לע"מ)
בהמשך נפגשו הנשיא וראש הממשלה בביתו של ריבלין. הנשיא בירך את נתניהו על כינון היחסים ואמר: "אני רוצה לברך אותך, את הנשיא טראמפ ואת יורש העצר בן זאיד על ההישג הגדול שיכול להביא לתפנית חשובה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון ובהיסטוריה של העם בישראל ושל עם ישראל".

ראש הממשלה הודה לנשיא והשיב: "אני מאד מעריך את התמיכה שלך. זהו הסכם היסטורי שיטיב לא רק עם כל אזרחי ישראל ועם איחוד האמירויות. אני חושב שהוא מקדם שלום ישראלי-ערבי שבסופו של דבר יקדם שלום כולל, אבל זו בהחלט תפנית גדולה וחשובה. יש כאן שתי מדינות מהמתקדמות ביותר בעולם, והשיתוף פעולה בינינו יצור כאן אפשרויות כלכליות וטכנולוגיות בכל התחומים לרבות הבריאות והחיפוש אחר החיסון ודברים רבים נוספים. זו פשוט בשורה גדולה ואני מאד מודה לך על תמיכתך, היא חשובה ואני חושב שהיא משקפת מה שכל אזרח ואזרח בישראל מרגיש וטוב שכך".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וראובן ריבלין
בנימין נתניהו וראובן ריבלין
בנימין נתניהו וראובן ריבלין
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
מוקדם יותר סייר נתניהו בנתב"ג, יממה אחרי פתיחת השמיים. נתניהו אמר כי "הדבר הראשון שיושפע" מההסכם עם האמירויות יהיה ענף התיירות. לדבריו, "זה כולל טיסות ישירות תל-אביב - אבו-דאבי, וטיסות ישירות אבו-דאבי - תל-אביב. אנשי איחוד האמירויות רוצים להגיע לארץ, ויגיעו לארץ", אמר נתניהו.
"אנחנו עובדים עכשיו על טיסות ישירות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי ואבו דאבי , זו טיסה קצרה של שלוש שעות כמו לרומא. זה למעשה פותח את המזרח ואת כל קווי הקישור של התעופה הישראלית - זו מהפכה ענקית", אמר ראש הממשלה.
נתניהו הוסיף כי ההסכם יביא לשלום, "אבל שלום אחר - שלום תמורת שלום. שלום של שתי מדינות שמכבדות את עצמן, מעריכות אחת את השנייה, משתפות פעולה, ופירות השלום נובעים מהשלום ולא מוויתורים מסוכנים שמסכנים את השלום ואת הקיום שלנו".