למפלגות המסורתיות בפוליטיקה הדנית מצטרפת מפלגה חדשה, שתתמודד בבחירות הבאות: המפלגה הטבעונית.
ביום חמישי הודיעה המפלגה שהיא השיגה את מספר החתימות הדרוש כדי להתמודד בבחירות, שיתקיימו לכל המאוחר ב-2023. דובר המפלגה, קורביניוס אולסן, אמר שהמפלגה קוראת "לשים סוף לכל גידולי בעלי החיים לרווחתם של בני האדם".
2 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
הפגנת טבעונים בקופנהגן
(צילום: shutterstock)
אולסן אמר שהמפלגה הטבעונית, שהוקמה ב-2018, מתכוונת להתעמת עם מפלגות שמתיימרות להציג אג'נדה ירוקה. הוא הוסיף שהפוליטיקאים לא יכולים לטעון שהם בעד איכות הסביבה בזמן שהם תומכים בתעשיית הבשר, ואוכלים בשר ומוצרים אחרים מן החי.
במרכז קמפיין הבחירות העתידי של המפלגה תעמוד הקריאה לביטול גידול בעלי חיים למאכל, תחום שלפי ארגון נורבגי בשם EAT אחראי ל-40% מפליטת גזי החממה בחקלאות. "לכל המינים, בדיוק כמו לבני האדם, יש את הזכות לחיות בשוויון ולא לסבול", נכתב באתר המפלגה הטבעונית בדנמרק.
2 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
(צילום: shutterstock)
בחמישי הצהירה המפלגה הטבעונית שהיא הצליחה לאסוף 20,000 חתימות שדרושות לריצה בבחירות - בהנחה שאין למפלגה חברים מכהנים בפרלמנט. "עמדנו ביעד!", כתבה המפלגה בטוויטר. כעת משרד הפנים בדנמרק יידרש לבדוק אם למפלגה אכן יש את מספר החתימות שהיא טוענת שאספה - 20,109 - כדי להתמודד בבחירות בדנמרק, שבה חיים 5.5 מיליון איש.
דובר המפלגה הטבעונית אמר שהוא משוכנע שבפוליטיקה הדנית יתפתח דיון על האג'נדה של המפלגה, רק מעצם העובדה שהיא תרוץ בבחירות הבאות.