על רקע "יום השיתוק" נגד המהפכה המשפטית ולאחר שהמחאות נגד חברי הממשלה העלו הילוך, לפני הצהריים (יום ה') ניסתה אחת המפגינות נגד המהפכה המשפטית להכות את השר אבי דיכטר ואת רכבו באמצעות דגל ישראל במתחם איירפורט סיטי. היא נעצרה, ביחד עם שני גברים נוספים - אחד חשוד כי ניסה לחסום את הכניסה לאולם שבו נערך כנס במתחם, והשני בחשד שבעט ברכב ששייך לפמליית השר דיכטר תוך כדי שהוא נושך את אחד המאבטחים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע: "אני מגנה בכל תוקף את תקיפתו של השר אבי דיכטר בידי פעילת שמאל ודורש מראשי האופוזיציה להפסיק מיד את האנרכיה, האלימות וההסתה כלפי נבחרי ציבור. אני דורש מהמשטרה והפרקליטות לפעול מיד ובתקיפות נגד כל מי שמרים את ידו על נבחרי ציבור - לפני שיהיה מאוחר מדי".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"ההסברה שלנו בנושא המהפכה המשפטית לא עבדה". מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שאתמול נכנס לקניון בכפר סבא מכניסה צדדית בליווי מאבטחים לאחר שעשרות מפגינים מחו נגדו, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio כי "המצב הזה הוא פשוט בלתי נסבל ואנחנו צריכים לפעול להרגעתו". ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, מנגד, אמר במשדר כי הוא "תומך בכל אקט מחאתי שיבהיר לממשלה הרעה הזאת בפני מה אנחנו עומדים".
בעקבות המחאות הנרחבות, השרים דיכטר, יואב גלנט, גילה גמליאל וניר ברקת מהליכוד ביטלו היום את הגעתם לכנס של סגני ראשי ערים של השלטון המקומי ברחוב הארבעה בתל אביב. ההוראה ניתנה על ידי מפקד יחידת מגן ובהנחיית גורמי הביטחון בעקבות "חשש לעימות פיזי עם המפגינים".
"מדובר במקרה עצוב מאוד מבחינתי", אמר השר זוהר ל-ynet radio על המחאות נגדו אתמול בכפר סבא. "צריך לשבת ולדבר ללא תנאים ובאופן מיידי. כל אחד עומד על שלו ובינתיים אנחנו משלמים מחיר כבד. גם התומכים וגם המתנגדים לרפורמה צריכים להבין שאנחנו עם אחד עם אחריות משותפת, אסר לנו להרוס הכול גם אם אנחנו לא מסכימים". לדברי זוהר, "יש המון אינפורמציה לא נכונה שמופצת בקרב הציבור בקשר לרפורמה. ההסברה שלנו בנושא לא עבדה כמו שצריך והיום הרבה אנשים יוצאים להפגין מתוך חשש אמיתי, למרות שאנשים שרוצים להפיל את הממשלה בכל מחיר הם אלו שמתדלקים את ההפגנות האלה".
3 צפייה בגלריה
יעקב מרגי בסקירה של נציג משרד העבודה אמיר מדינה דיון של ועדת החינוך בנושא יישום חוק פיקוח על מעונות יום לגיל הרך
יעקב מרגי בסקירה של נציג משרד העבודה אמיר מדינה דיון של ועדת החינוך בנושא יישום חוק פיקוח על מעונות יום לגיל הרך
"יש לנו ביקורת בתוך המחנה, אבל זה לא מסיט אותנו מהעיקר". השר מרגי
(צילום: אוהד צויגנברג)
שר הרווחה יעקב מרגי (ש"ס) תקף הבוקר את חברי האופוזיציה, ואמר בריאיון ל-ynet radio כי "מדובר באותם אנשים שגררו את המדינה הזאת לכאוס משילותי. ארבע מערכות בחירות על קמפיין שכולו נושא אחד - 'רק לא ביבי'". לדברי מרגי, "הם הביאו את המדינה למצב הזה ועכשיו הם מלינים על הקואליציה ועל תוצאות הבחירות".
מרגי אמר כי גם לו יש ביקורת על הדרך שבה הממשלה מקדמת את המהפכה המשפטית. "יש לנו ביקורת קשה בתוך המחנה. גם את האוכל הכי טעים - צריך לדעת איך להגיש. יש לנו ביקורת על נראות וסדרי עדיפויות, אבל זה לא מסיט אותנו מעצם העניין". על ההפגנות אמר: "גם כשהיד מושטת להידברות וכשיש רצון להרגיע, יש תחושה שקיימת קבוצה גדולה שהתאהבה במחאה. לא מדובר על כל המוחים, ואני כן מתחבר לחלק מהדאגות שלהם, אך יש לי תשובות לספק להם. כן צריך לשנות חלק מהדברים כדי להביא למצב של רגיעה".
השר מרגי שיתף את תחושותיו לגבי בית המשפט ואמר כי "אם לי יש סוגיה משפטית או אזרחית שצריכה להתברר בדיון משפטי, אני חושש כי אני יודע שאני מסומן כש"סניק או כימני ומזרחי". הוא הוסיף: "למה הגענו למצב הזה, למה בעשור השמיני של מדינת ישראל אני יעקב מרגי שגדלתי פה, ושאני וילדיי שירתנו בצה"ל - צריך להרגיש ככה?".
3 צפייה בגלריה
רם בן ברק
רם בן ברק
"המחאה היא מלחמת העצמאות השנייה של מדינת ישראל". ח"כ בן ברק
(צילום: הדר יואביאן )
לקראת ההפגנה שצפויה להתקיים הערב בבני ברק, ח"כ רם בן ברק אמר ל-ynet radio כי "לגיטימי שהמפגינים יגיעו לבני ברק, ולגיטימי שיניפו שם דגלי גאווה. אנחנו נלחמים להיות מדינה ליברלית, ובין היתר ההפגנה היא גם על זכויות קהילת הלהט"ב במקום שבו הן נרמסות. זו הדרך של המפגינים לבוא ולהגיד שהשינויים המשפטיים שרוצים לעשות יקשו מאוד על חברי הקהילה לחיות במדינה. אני מאוד מקווה שכולם ישמרו על הסדר, ואני יכול להבטיח שמצד האנשים שיצעדו לא יהיו פרובוקציות אלימות".
בן ברק התייחס להחלטתם של אנשי מילואים רבים שלא להתייצב לשירות, ואמר כי "אני לא קורא לסרבנות ומתנגד לכך שאנשי מילואים שנמצאים תחת חוק המילואים יסרבו, אבל מי שמתנדב וחושב שהמחאה שלו זה להפסיק להגיע - אי אפשר לבוא אליו בטענות, הוא מתנדב". הוא הוסיף: "אני תומך מאוד במחאה, אני קורא לזה 'מלחמת העצמאות השנייה של מדינת ישראל'".

גם חברת מפלגתו של בן ברק, ח"כ מירב כהן, התייחסה להפגנות נגד המהפכה המשפטית, ואמרה בריאיון לאולפן ynet כי היא מודאגת מאוד מהאלימות באירועי המחאה. "אני ראיתי באילת איך שוטרים מנעו אלימות קשה נגד מארגני ההפגנה, ובקריית אונו זרקו לעבר המוחים זיקוקי דינור. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי למנוע אירועים כאלה", אמרה.
"לצערי, השרים בממשלה לא מגנים את ההתנהגויות האלה", המשיכה כהן. "זה אפילו אנשים מתוך השלטון שנמצאים פה בכנסת ונכנסים לדיונים. אנחנו רואים פה את פעיל הליכוד רמי בן יהודה שנוקט באלימות, ואת משה מירון שמסתובב פה עם שלט 'שמאלנים בוגדים'. אין גינוי ואז מזמינים אותם לכנסת - זו יריקה לפנים של המדינה".