קטטה התפתחה אתמול (שישי) על גדות נחל האסי בקיבוץ ניר דוד בין תושבי הקיבוץ לבין מבקרים שנמנים על קבוצת המחאה שדורשת רחצה חופשית בנחל. מזכיר הקיבוץ, לביא מאירי, נפצע קל ונזקק לטיפול רפואי. אנשי הקיבוץ טענו שהמבקרים היו אלימים ותקפו חברי קיבוץ בחצרות ביתם.
העימות התרחש אחרי שביום ראשון האחרון הגישה המדינה את עמדתה לבית המשפט בעניין המאבק על הנחל. לפי עמדת המדינה, יש לאפשר לאלתר את כניסת הציבור לנחל דרך כניסות צדדיות, באופן שלא יפריע לתושבי הקיבוץ.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מניר דוד
תיעוד מניר דוד
מתוך התיעוד
(מתוך טוויטר )
3 צפייה בגלריה
תיעוד מניר דוד
תיעוד מניר דוד
(מתוך טוויטר )
בהודעה מטעם קיבוץ ניר דוד בעניין האירוע אתמול נמסר כי "חברי מחאת האסי שוב פרצו לקיבוץ ותקפו חברים, בהם קטין ומזכיר הקיבוץ, לביא מאירי, שנזקק לטיפול רפואי. עמדת המדינה, שהוגשה השבוע, חזרה על עמדתה לפיה אין להנגיש את הנחל באזור המגורים בקיבוץ, והציעה פתרון זמני מחוץ לאזורי המגורים ושלא בקרבתם. המקרה של היום רק ממחיש עד כמה הרעיון של פארק ציבורי בלב שכונת מגורים אינו מעשי".
המבקרים טענו מנגד שרק ביקשו ליהנות ממי הנחל, ושאנשי הקיבוץ התנכלו להם וניסו לקחת מידיהם את הטלפונים הניידים. "בדרכם החוצה החליטו חברי הקיבוץ, חלקם רעולי פנים, לקחת את הטלפונים הניידים של אחד מהצעירים. הפחד שיראו את האמת מעביר אותם על דעתם. כשזה לא צלח הם תקפו את המוחים. והכל בפיקוח והנחייה ככל הנראה של מזכיר הקיבוץ החדש לביא מאירי. הם מנסים להשפיע באלימות על החלטת בית המשפט", הם מסרו.
3 צפייה בגלריה
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי בניר דוד
(צילום: גל טוויג)
המאבק על האסי נמשך שנים והגיע לשיאו בשנה האחרונה. תושבים מבית שאן הסמוכה לקיבוץ, ואנשים נוספים שהצטרפו אליהם בעקבות התעצמות המאבק, דרשו לאפשר להם כניסה לנחל. בקיבוץ התנגדו בנימוק שזה יפגע בפרטיות התושבים ובאיכות חייהם. עוד הביעו חשש מכך שמבקרים חיצוניים יותירו גלי אשפה ויבעירו מנגלים שיעלו עשן. בחודשים האחרונים התקיימו מול הקיבוץ הפגנות מחאה, וחלק מהמפגינים ניסו לחדור לנחל.