2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
ארכיון
(צילום: AFP )
16 אלף ערכות אנטיגן חולקו עד כה לתלמידים שלומדים ב-75 בתי ספר יסודיים, במסגרת הרחבת פיילוט הכיתה הירוקה. עם זאת, ישנם 1,431 בתי ספר שאמורים להשתתף בפרויקט - ומספרם צפוי לגדול בשבוע הבא. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את אנשי משרד הבריאות והחינוך לבחון גם אפשרות לצרף לפיילוט גם את ילדי הגנים, שכרגע מוחרגים ממנו.
הפיילוט אמור להתקיים ב-127 רשויות מקומיות ירוקות, בהיקף של כ-400 אלף תלמידים. במשרד החינוך ציינו כי במסגרת הפיילוט, שבו השתתפו תחילה 33 בתי ספר, נמנעה עד כניסתן לבידוד של 83 כיתות שבהן נמצא תלמיד מאומת. היום הצטרפו 42 בתי ספר נוספים לפיילוט, כך שבסך הכול הוא כולל כעת 75 בתי ספר.

למרות זאת, כדי ליישם את הפיילוט יש צורך בכ-900 אלף ערכות אנטיגן ביתיות, ואלה אמורות להגיע לארץ החל מהיום בהדרגה. בסך הכול, כדי להגיע ליישום כולל של המתווה, יש צורך בכשלושים מיליון בדיקות אנטיגן.
במסגרת מתווה "כיתה ירוקה", נזכיר, תלמידים בכיתה שבה נמצא חולה מאומת יוכלו להגיע לבית הספר כרגיל אם יעברו בדיקת PCR שלילית, ולאחר מכן ייבדקו מדי יום במשך שבוע בבדיקת אנטיגן. בסיום השבוע עליהם להיבדק פעם נוספת בבדיקת PCR, ובכל מקרה אסור להם לצאת מביתם לשום מקום אחר מלבד בית הספר.
יצוין כי בהתאם לסיכום המקורי בקבינט הקורונה, פיילוט "כיתה ירוקה" היה אמור להסתיים ביום שישי הקרוב, 15 באוקטובר. בהתאם לממצאים אמורה להתקבל החלטה סופית לגבי מודל הבידודים. אולם, הפיילוט הראשוני החל מאוחר מהמצופה והוחלט על הרחבה רק לפני ימים אחדים. בינתיים לא נקבע תאריך יעד חדש.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
"המשרד ערוך להרחבת המתווה". השרה יפעת שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
במשרד החינוך ציינו כי לאחר שיתקבלו כל הערכות שנרכשו ותושלם חלוקתם לרשויות אלו, ישנה כוונה לחלק ערכות אנטיגן לכלל התלמידים במערכת החינוך. הסיבה היא שצבעי הרמזור משתנים בהתאם לרמת התחלואה ברשות, והחלוקה תאפשר זמינות של הערכות בבתי התלמידים למקרה שצבע הרשות שלהם ישתנה. "המטרה שכל בתי ספר והגנים יהיו ערוכים לעבור לכיתה ירוקה, כאשר צבע הרשות שלהם משתנה לירוק", נמסר.
עוד מסרו כי אם תתקבל החלטה לצרף את גני הילדים לפיילוט הכיתה הירוקה, המשרד ערוך ליישם את הכיתה הירוקה גם בגני הילדים בהתאם לזמינות הערכות והגנים יקבלו אותן באופן הדרגתי. משרד החינוך גם נערך לחלק את הערכות שיגיעו ארצה לכל בתי הספר היסודיים.
בינתיים, ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע בטוויטר כי הוא לא ממתין להחלטות הממשלה - ובעירו מתווה הכיתה הירוקה יהיה תקף גם בגנים. "אצלנו לא שוכחים את ילדי הגנים", כתב חולדאי. "רכשנו (בדיקות) אנטיגן ומיום רביעי כיתה ירוקה גם בגנים". בהמשך הסבירו גורמים בעירייה כי "אנחנו רק מקדימים את מה שיקרה ממילא בעוד שבוע. המודל של כיתה ירוקה הוא מצוין, ופתרון נכון גם לגנים".