מסע הלווייתו של הילד הפלסטיני מוחמד תמימי (3), שנהרג מירי צה"ל סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין, החל בצהריים (שלישי) בנבי סאלח. מוחמד נפצע תחילה באורח אנוש, אך מותו נקבע אתמול בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר. אביו, הייתם (40) נפצע מהירי באורח קשה. השניים נורו לאחר שמחבלים ירו לעבר עמדה צבאית סמוכה, וכוח צה"ל שהשיב בירי פגע בהם.
לטענת הפלסטינים, במהלך ההלוויה אירעו עימותים בכניסה לכפר נבי סאלח שבהם נפצעו שישה בני אדם מירי צה"ל. סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא דיווחה כי אחד מהנפגעים נפצע ברגלו ואחר מכדור גומי בפניו. בילאל תמימי, פעיל בהתנגדות, סיפר: "הכיבוש ירה מטח רימוני הלם וגז מדמיע, שהביא לעשרות מקרי חנק". בישראל עדיין לא הגיבו לטענות הפלסטינים.
בשיר תמימי, אחיו של הייתם, סיפר בריאיון לאולפן ynet כי "הבית נמצא קרוב לגדר, שם היו כוחות הצבא. האבא יצא עם הילד מהבית, נכנס לאוטו, הניע - ואיך שנדלקו האורות פתחו באש על הרכב". לדבריו, "מוחמד נפגע בראש והייתם נפגע בכתף. בצבא מודים שזאת הייתה טעות, דיברו עם המשפחה והתנצלו על זה.
1 צפייה בגלריה
יצא מסע הלוויתו של הילד הפלסטיני מוחמד תמימי בנבי סאלח
יצא מסע הלוויתו של הילד הפלסטיני מוחמד תמימי בנבי סאלח
"אני לא חושב שזה היה בטעות". הלוויית הילד שנפגע מאש צה"ל
(צילטם: AFP)

"אומרים סליחה, אבל מה יש לנו לעשות עם הסליחה שלהם?", הוסיף בשיר. "אני לא חושב שזה היה בטעות. הם היו במרחק 50 מטר מהבית וראו מישהו יוצא משם וראו את האוטו והכול. אם אני רואה אבא וילד יוצאים מהבית אני לא חושב שהם מחבלים. הצבא מכיר את הבית ואת הילד והאבא שגרים שם".
בשיר הוסיף כי הוא מקווה שימצו את הדין עם החיילים שירו לעבר מוחמד והייתם, ואמר כי "היה חוסר מחשבה בירי הזה. הצבא לא יכול להחזיר לנו את הילד. אנחנו רוצים שימצאו את החיילים, ישפטו אותם וייקחו אותם לבית סוהר".