6 צפייה בגלריה
למרות ביטולו - התארגנויות למצעד דגלים בכל רחבי הארץ ללא אישור המשטרה
למרות ביטולו - התארגנויות למצעד דגלים בכל רחבי הארץ ללא אישור המשטרה
התארגנות פעילי ימין לקיים מצעדים ללא אישור המשטרה
למרות דחיית מצעד הדגלים שנקבע בהחלטת קבינט ליום שלישי הבא, במהלך היום נרשמו ברשתות החברתיות התארגנויות של פעילי ימין המתכוונים לצאת למצעדים מאולתרים, ללא אישור המשטרה, הן בבירה והן בערים מעורבות אחרות.
באחת המודעות שהופצו ברשת נכתב: "ביום חמישי נעלה לירושלים על אפם וחמתם של השמאלנים והמחבלים". בקבוצה אחרת כתב אחד הגולשים: "אם הצעדה לא תתקיים, תדעו שהפסדנו. אנחנו בכל הכוח הולכים, לא אכפת לי מי עומד בדרך". גולש אחר הוסיף: "יום חמישי דגלים דגלים בכל הארץ, בירושלים בפרט".
בין ההודעות שהופצו ברשת:
סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קניג, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לנוכח החלטתם המבישה של בנימין נתניהו ואמיר אוחנה שממשיכים במדיניותם ההססנית, הפחדנית וכמובן שמאלנית של כניעה לטרור, החלטנו, חברי סיעת 'מאוחדים' במועצת עיריית ירושלים, לספק 500 דגלים ל-500 הפונים הראשונים שיגיעו ביום חמישי בצורה עצמאית ולא בצורה מאורגנת (שמחייבת אישור משטרה!) ללשכותינו".
הוא הוסיף כי הדגלים יימסרו לכל מי שמתחייב לצעוד איתם לאחד מאתרי ההתיישבות היהודית הבאים: כפר התימנים, אבו טור, עיר דוד, הר הזיתים, שמעון הצדיק (שייח ג'ראח), הרובע המוסלמי, שכונת מורשה (רחוב הנביאים) או לבית אורות.
ארגון "לה פמיליה" פרסם כבר אתמול שחבריו מתכוונים להגיע למצעד הדגלים במידה שיבוטל, זאת לאחר שח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) וח"כ מאי גולן (הליכוד) הודיעו שיצעדו בשער שכם עם דגלי ישראל. חבר לה פמיליה אמר ל-ynet: "אנחנו לא נסכים עם אלה שלא מסכימים להניף את הדגל בעיר הקודש. נניף את דגל ישראל בקול ובכל הכח".
6 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים, בחודש שעבר
(צילום: AP)
בנוסף מתגייסים בקבוצות הימין לליווי חמוש של ח"כ בן גביר למצעד שהוא מתכנן ברובע המוסלמי ביום חמישי. הודעה ברוח זו הופצה באחת מהקבוצות של תומכיו תחת הכותרת "לא מפקירים חייל בשטח". בתוכן ההודעה נכתב: "תומכי ופעילי עוצמה יהודית מתארגנים בימים אלה בהתנדבות להצבת שמירה סביב ח"כ איתמר בן גביר. כל מי שיש לו רישיון נשק ומוכן להירתם לעניין, נא ליצור קשר".
בן גביר עצמו מסר אחרי ישיבת הקבינט כי דחיית המצעד היא כניעה לחמאס והתקפלות בפני ארגון טרור. "חמאס קבע שיהודים לא יצעדו ביום חמישי ברחבי העיר העתיקה וממשלת ישראל ומשטרת ישראל נכנעים. זאת ועוד המשטרה אפילו אינה מוכנה להתחייב בפני המארגנים שיצעדו בשער שכם, או ברחבי העיר העתיקה והמגמה לתחום אותנו רק בכותל. ביום חמישי אגיע לעיר העתיקה בירושלים ואצעד עם דגלי ישראל - לא אשלים עם הביזיון".
בארגון "פייק ריפורטר", מיזם מחקר בשיתוף הציבור למאבק בהסתה, זיופים ואלימות ברשתות, המציג דיווחים על התארגנויות של פעילי ימין ברשת, טוענים שארגון להב"ה והתארגנויות ימין קיצוני אחרות מתכננים לקיים צעדות בערים מעורבות, במה שנראה כניסיון התססה מחדש של האלימות. לדבריהם, ההודעות מועברות באותן קבוצות ווטסאפ וטלגרם שבהן התארגנו לאלימות במהלך מבצע "שומר החומות".
אתמול, אחרי פגישה עם מארגני מצעד הדגלים, החליטה המשטרה לפסול את מסלול המצעד שתוכנן לעבור ברובע המוסלמי. למארגנים הוצע מסלול אחר במועד אחר, אך הם החליטו לבטלו כליל.

היום אחר הצהריים התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בסוגיית המצעד. בכירים בממשלה אמרו ל-ynet שנתניהו נוהג בעניין באופן חסר אחריות: "הוא זה שאמר שזה בסמכות המשטרה, והמפכ"ל הוציא לו את הערמונים מהאש והביא לביטול המצעד. עכשיו הוא מביא את זה לקבינט במצב של lose-lose".
הבכירים הזהירו כי קיומו של המצעד בעת הזאת יכול להביא להסלמה בירושלים ולסבב נוסף מול עזה, ומרגע שהדרג המקצועי אמר בצורה הכי ברורה שהוא ממליץ שלא לקיים את המצעד בעיתוי הנוכחי - צריך להקשיב להם: "זה לא המועד הנכון לקיים מצעד. זה כמו להתעקש על הזכות לעבור במעבר חצייה כשמשאית לא עוצרת באדום. לא חכם".
טל שחף השתתף בהכנת הכתבה