דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, השתתף היום (שלישי) בכנס בבנייני האומה בירושלים והתייחס למטרות המלחמה בעזה. "המטרות שהגדרנו על-ידי הקבינט הן מטרות נעלות, אבל ייקח זמן להגיע אליהן. אנחנו נלחמים בחמאס מהצפון לדרום", אמר דובר צה"ל.
לשאלה אם צה"ל יודע היכן נמצא מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, השיב הגרי: "אני לא חושב שהשאלה היא איפה (הוא נמצא). המטרה היא שנגיע אליו, חי או מת. אנחנו נגיע אליו, ייקח כמה זמן שייקח". הגרי אמר את הדברים ב"וועידת החירום של העולם היהודי", אירוע שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית.

3 צפייה בגלריה
דניאל הגרי
דניאל הגרי
דניאל הגרי
(צילום: שלו שלום)
"המטרה של המלחמה היא לוודא שהשביעי באוקטובר לעולם לא יקרה שוב, לעולם", אמר דובר צה"ל. "אנחנו נסיים ברפיח", הוסיף על הלחימה ברצועה. "רפיח חשובה, יש ברפיח חטופים".
על המבצע הצבאי ברפיח אמר דובר צה"ל כי ישנם שני תנאים חשובים למבצע. לדבריו, התנאי הראשון הוא "להשאיר את החשיבות של מצרים על רצועת עזה. דיברנו עם מצרים ווידאנו שלשתי המדינות שלנו יש את אותה אג'נדה ונישאר במערכת יחסים טובה".
3 צפייה בגלריה
מחנה אוהלים ברפיח
מחנה אוהלים ברפיח
מחנה אוהלים ברפיח
(צילום: Ibraheem Abu Mustafa, רויטרס)
התנאי השני, לפי הגרי, קשור לצפיפות האדירה ברפיח שבדרום הרצועה – לשם ברחו המוני עזתים במהלך המלחמה. "יש 1.4 מיליון אנשים שם ואי-אפשר לעשות מבצע כשיש 1.4 מיליון אנשים. צריך לוודא שהתזוזה של האנשים למקום בטוח תתאפשר עם אוכל ותנאים רפואיים. וכשהתנאים האלה ימולאו, נוכל לצאת למבצע", ציין דובר צה"ל.
בוועידה השתתף גם תומאס הנד, אביה של אמילי בת התשע ששוחררה מהשבי. הנד התבטא בחריפות נגד אלו שטוענים שמדינת ישראל לא פועלת במידתיות ברצועה עזה. לפי הנד, "אין שום חוסר מידתיות בתגובה שלנו למה שהם עשו. אני מקווה שנעשה את זה עד הסוף".
3 צפייה בגלריה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
אמילי ואביה תומאס הנד נפגשים לראשונה מאז שחרורה
(דובר צה"ל)
הנד התראיין לפירס מורגן, והדגיש: "אנחנו חייבים לנצח. אם לא נעשה את זה - כל הטרגדיות יהיו לשווא: הרציחות, מקרי האונס, הביזות. אנחנו חייבים לסיים את המלאכה". הוא הוסיף כי "אם אנחנו ניסוג לפני שהכל ייגמר, זה יקרה שוב בעוד עשר שנים".