הריאיון ב-CNN עם אביה של אמילי הנד היה אחד הרגעים קורעי הלב במלחמה. אז, לפני יותר מחודש, סיפר תומאס הנד על הרגע שבו נאמר לו שאותרה גופת בתו. "הם אמרו: 'מצאנו את אמילי, היא מתה', ואני פשוט אמרתי: 'כן, כן', וחייכתי. כי אלו החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי. כי מה שעושים לאנשים בעזה יותר גרוע ממוות", אמר אז.
5 צפייה בגלריה
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תום הנד עם ביתו אמילי, לילך, והילה רותם שחזרה בלי אמא שלה עם יאיר רותם
תומאס הנד עם בתו אמילי, והילה רותם שחזרה בלי אמה עם הדוד והחברה של האמא

אבל כמה ימים לאחר מכן נמסר להנד כי מדובר בטעות בזיהוי. אמש, שבוע לאחר שאמילי ציינה את יום הולדתה התשיעי בשבי חמאס, היא שוחררה בחיים ביחד עם חברתה הילה רותם - שבביתה בקיבוץ בארי שהתה בבוקר ה-7 באוקטובר.
"חיכינו יותר מדי לרגע הזה. כל יום היה סיוט אחד ארוך ומכאיב. אמילי שלי סוף-סוף בבית, שבורה אבל בחתיכה אחת", אמר תומאס הנד בריאיון ל"מירור" הבריטי, רגע לפני השחרור.
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
5 צפייה בגלריה
אמיליה הנד על שער MIRROR
אמיליה הנד על שער MIRROR
אמילי הנד על שער ה"מירור"
5 צפייה בגלריה
אמילי הנד נרצחה
אמילי הנד נרצחה
אמילי ותומאס הנד. שוב ביחד
הוא אמר כי אמילי תתקבל על ידי כלבה ג'ונסי והצעצועים האהובים עליה, ויערכו לה את "מסיבת יום ההולדת הכי טובה שמעולם לא הייתה לה". האב אמר שיחבק את אמילי חיבוק ענק, אבל לא חזק מדי. "אני לא יודע מה הם עשו לילדה הקטנה שלי", אמר. "התעקשתי שהכלב יגיע לפגוש אותה, ולהפתעתי בצה"ל הסכימו", הוסיף.
אמה של אמילי, ליאת קרונברג, נפטרה מסרטן השד כשאמילי הייתה בת שנתיים וחצי. גרושתו של תומאס ואם שני ילדיו הגדולים, נרקיס הנד - שגידלה לאחר מכן את אמילי - נרצחה בטבח ב-7 באוקטובר.
בתמונה שפורסמה לאחר השחרור נראה תומאס הנד מחבק את הבת אמילי, כשלידם הילה רותם, הדוד של הילה יאיר ולילך, חברתה של האמא. מי שחסרה בתמונה היא רעיה רותם, שנשארה בשבי - למרות ההבטחה בהסכם שלא יפורקו משפחות.
5 צפייה בגלריה
הילה רותם
הילה רותם
הילה רותם. שוחררה עם חברתה אמילי
(צילום: מטה משפחות החטופים )
5 צפייה בגלריה
רעיה רותם
רעיה רותם
רעיה רותם. נשארה בשבי
הילה רותם נחטפה מהממ"ד עם אמה רעיה, ועם אמילי. אביה רמי סיפר כי בשיחה עם האמא רעיה היא ביקשה ממנו: "אל תאמר להילה שיש פה מחבלים, תאמר שיש מתקפת טילים". אחר כך כתבה האם לאחיה: "חוטפים אותנו".
רמי כבר כמעט איבד את התקווה לאחר שפורסמו ידיעות לפיהן אמילי הנד נרצחה, אבל אז הודיעו לו כי השתיים, וגם אמילי, נחטפו לעזה בחיים. אחרי 50 יום בשבי חמאס, תחגוג הילה בעוד יומיים יום הולדת 14 בשטח ישראל - אבל האמא כאמור נשארה בשבי.