עסקה לרכישת טייסת שלישית של מטוסי "אדיר" תושלם בקרוב: בשבועות הקרובים צפויה להיחתם העסקה לרכישת טייסת הקרב השלישית של ה-F35I, מול הפנטגון והיצרנית "לוקהיד מרטין". הטייסת הנוספת תתחיל להגיע לישראל במחצית השנייה של העשור.
כבר היום מאוישת טייסת וחצי של מטוסי "אדיר", שתושלם במהלך 18 החודשים הקרובים לשתי טייסות. ברקע: ביקורו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, בוושינגטון, שם נועד עם בכירים במשרד ההגנה האמריקני וכן בכירים בתעשייה הביטחונית של ארה"ב.
2 צפייה בגלריה
מטוס ה"אדיר" F35
מטוס ה"אדיר" F35
מטוס ה"אדיר" F35
(צילום: חיל האוויר)
בין היתר עסק זמיר באופן נרחב בהמשך החימוש ורכישות הנשק כהיערכות לתרחישי המלחמה השונים ולהתפתחויות הצפויות. הדיונים עסקו גם בתוכנית הרב-שנתית, הכוללת רכש של פלטפורמות ויכולות מתקדמות, לשימור עליונותו ומוכנותו של צה"ל לכל תרחיש. זאת כחלק מהפקת הלקחים מהמלחמה ויישומם בתוכניות ההצטיידות.
זמיר נפגש עם היועץ הבכיר למזכיר המדינה האמריקני דרק שולה, תת-מזכיר ההגנה לרכש וויליאם לפלנט, תת-מזכיר ההגנה בפועל למדיניות סשה בייקר, תת-מזכיר המדינה לבקרת נשק וביטחון בינלאומי בוני ג'נקינס, ראש הסוכנות לשת"פ ביטחוני (DSCA) ג'ים הירש ועם בכירים נוספים. בנוסף, נועד עם בכירי התעשיות הביטחוניות האמריקניות הגדולות: סגן נשיא בכיר בחטיבת המטוסים "לוקהיד מרטין" גרג אולמר, ונשיא "בואינג" טד קולברט. הפגישה עסקה בסטטוס העסקאות הביטחוניות הקיימות ובתוכניות משרד הביטחון לקדם עסקאות חדשות לרכש אמל"ח וציוד מתקדם.
2 צפייה בגלריה
תיעודים מיירוטי טיל שיטו ע"י מטוס אדיר וטיל קרקע ע"י מערכת ההגנה חץ
תיעודים מיירוטי טיל שיטו ע"י מטוס אדיר וטיל קרקע ע"י מערכת ההגנה חץ
תיעוד מיירוטי טיל על ידי מטוס אדיר
(צילום: דובר צה"ל)
זמיר הודה למארחיו, בשם שר הביטחון יואב גלנט ומערכת הביטחון, על ההתייצבות חסרת התקדים לצד מדינת ישראל ועל התמיכה בצרכיה הביטחוניים. בפגישות נכחו גם ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') דרור שלום, ראש אג"ת בצה"ל, אלוף אייל הראל, ראש משלחת משרד הביטחון בארה"ב, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך, סגן ראש המשלחת עופר זבצקי, נספח צה"ל בארה"ב, אלוף הדי זילברמן, נציג משרד הביטחון בוושינגטון, עומר חיים ובכירים נוספים.
אישור עסקת רכישת הטייסת פורסם בחודש יולי האחרון, טרם פרוץ המלחמה. אז הודיע הרמטכ"ל על רכישת טייסת שלישית של מטוס ה"אדיר", F-35, מה שיביא את צי מטוסי החמקן של חיל האוויר ל-75 מטוסים. היקף עסקת הענק עם האמריקנים נאמד בכשלושה מיליארד דולר, מכספי הסיוע האמריקני.