חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio למשבר במו"מ הקואליציוני עם הליכוד, אחרי שמפלגתו של בנימין נתניהו חזרה בה מההסכמות, כלשון בכירים בעוצמה יהודית, ואמר כי "שני הצדדים הגיעו להסכמות - וצד אחד הפר אותן".
כהן, מקום 3 במפלגה, הוסיף כי המפלגות סיכמו מספר דברים כבר לפני כמה ימים. "זה משהו שלא הפתיע אף אחד, עד אתמול בלילה כשקיבלנו הודעה שבעצם הליכוד חוזר בו ממה שסוכם לגבי משרד הנגב, הגליל והפריפריה החברתית". לפי כהן, "מי מהצדדים פירש את היותנו המבוגר האחראי שמציע פתרונות ומנסה לקרב בין הצדדים - מישהו פירש את זה כחולשה, ואנחנו לא 'ילדי כאפות של השכונה', ממש לא. יש לנו התחייבות לבוחר שאותה אנחנו מתכוונים לממש".
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
"יש כאן מעשה חמור, צריך לעמוד בסיכומים". כהן
(צילום: הרצל יוסף)
נתניהו התחייב לתת לבן גביר את התיק? יריב לוין התחייב? "זה היה בשיח של צוותי המשא ומתן. לא הייתה התחייבות חתומה. ויתרנו על תיק החינוך בשביל לממש את החזון שלנו לטובת תושבי הנגב, הגליל והפריפריה החברתית. כמי שקיבל את אמון הציבור במיוחד באזורים הללו, אנו חייבים חוב מוסרי כלפי האנשים הללו. אנחנו לא מתכוונים לוותר על זה".
בקואליציה כל כך הומוגנית מה זה משנה מי יישב במשרד? ידוע שדרעי רצה אותו גם וויתר. "אני לא יודע מה מנסים לעשות כאן. אני יודע שברגע שיש הסכמה על משהו אי אפשר לחזור מהסיכומים המוקדמים, בעיקר כשאנחנו אלה שבאנו וקישרנו בין כל הצדדים, ואני חושב שיש כאן מעשה חמור מאוד. יש כאן בעצם מנדט שקיבלנו וכדאי לנצל אותו על ידי לויאליות ושמירה על האמון בין הצדדים שמנהלים משא ומתן".
אז מה תעשו? לאן תקחו את המשבר? "מה שנעשה זה לבצע שיחות ונסיונות לשכנע את הצד השני לעמוד בהסכמים שעליהם הוא התחייב. אגב, זה לא טובה, אף אחד לא עושה לנו טובה. אנחנו באים עם מנדט מהציבור. ביקשנו משרדים שכולם מבקשים להתרחק מהם, וביקשנו דווקא אותם בגלל שאנחנו מחפשים לאתגר את עצמנו. ביקשנו אותם כי אלה הם ליבת הבטחת הבוחר שלנו. תעמדו בסיכומים, זו השורה התחתונה. אם לא אנחנו נגיע לאן שצריך כדי לקיים את החוזה הבלתי כתוב בינינו לבין הבוחר".

2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
"חייבים להשאיר את התיקים הבכירים בליכוד". דלל
חבר הכנסת אלי דלל (הליכוד) התייחס לטענות בעוצמה יהודית כי הליכוד חזר בו ומסרב לתת את תיק הנגב, הגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית, ואמר כי "טוב, הם אמרו. זה בסדר. לצערי זה משא ומתן. בסופו של דבר תקום ממשלה - אני סומך על נתניהו".
דלל התייחס גם ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "אני חושב שכל תיק הוא יוכל למלא בהצלחה, אבל אני עדיין אומר שחייבים להשאיר את התיקים הבכירים בליכוד מתוך זה שבליכוד גם יש אנשים מוכשרים. הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר והיא צריכה להשאיר אצלה את התיקים הבכירים כמו ביטחון, אוצר וחוץ. גם המשפטים זה תיק בכיר".
אתה מרגיש את מה שקורה בליכוד? את המרירות סביב חלוקת התיקים והתפקידים? "אני בדעה שיש להשאיר את התיקים הבכירים החשובים בידי הליכוד כי הליכוד היא באמת המפלגה הגדולה - 32 מנדטים, בלי לזלזל במפלגות הנוספות. אבל הליכוד צריך לשמור אצלו את התיקים הבכירים".