2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
עוצמה יהודית: "מפלגתו של נתניהו חזרה בה מההסכמות"
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
בכירים בעוצמה יהודית הודיעו אמש (ראשון) כי הפסיקו את שיחות המו"מ הקואליציוני עם הליכוד אחרי שמפלגתו של בנימין נתניהו חזרה בה מההסכמות, כלשון הבכירים. "בניגוד לסיכום המוקדם, הליכוד חזר בו ומסרב כעת לתת את השר הנוסף - הנגב והגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית", אמרו במפלגתו של ח"כ איתמר בן גביר.
לדברי הבכירים במפלגה, "חיזוק הנגב, הגליל והפריפריה הם הבטחת הבחירות שלנו. נבחרנו כדי לדאוג לתושבי באר שבע, נתיבות, אשקלון, ושדרות, כמו גם לפריפריה בגליל".
הפסקת השיחות עם עוצמה יהודית מגיעה לאחר ששותפו הפוליטי של בן גביר, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', התייחס עוד קודם לכן אתמול למו"מ התקוע עם הליכוד, ברקע התעמרויות והשתלחויות חריפות נגדו ונגד מפלגתו ברשתות החברתיות, שכללו בין היתר את הטענה כי דרישותיו מוגזמות. סמוטריץ' אמר: "נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית, שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
המו"מ הקואליציוני במבוי סתום גם עם יו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )
הוא הוסיף: "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדינו ויכפישו אותנו". בן גביר, מצדו, אמר בתגובה לסמוטריץ': "ידידיי למחנה הלאומי, בואו וגלו אחריות. בואו נתכנס לחדר אחד עד שיצא עשן לבן. בואו נפסיק את המלחמות המיותרות בחוץ. הגיע הזמן לממשלת ימין אמיתית, הציבור שבחר בנו מחכה".
בן גביר, שדורש את תיק המשרד לביטחון הפנים, סיכם עם נתניהו כבר בשבוע שעבר על שורה ארוכה של סעיפים שייכנסו להסכמים הקואליציוניים. על פי הליכוד, הסעיפים הם הסדרת ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום מכינון הממשלה, תיקון חוק ההתנתקות על חומש באופן שיאפשר שהיית יהודים בישיבה במקום, "חוק דרומי" מורחב על בסיסי צה"ל כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה"ל וחוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו"פרוטקשן", האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע (פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי שקלים) וקידום מתווה אביתר - הקמת ישיבה בתום הסקר.
פורסם לראשונה: 23:18, 20.11.22