הישג ההגנה האווירית של ישראל בשיתוף צבאות ארה"ב והקואליציה הבינלאומית, של יירוט 99% מהטילים והכטב"מים ששוגרו לשטח המדינה מאיראן, הוא בלתי נתפס. הרפובליקה האיסלאמית שיגרה 150 טילים שנשאו כמות כוללת של 46 טונות חומר נפץ, ועוד 200 כטב"מים שנשאו כמות כוללת של ארבע טונות חומר נפץ. לפי ההערכות, אם העצמים במשקל כולל של 50 טונות היו פוגעים במטרות, זה היה מוביל להשמדה לחלוטין של שני בסיסים צבאיים על כל תכולתם. דובר צה"ל פרסם הערב (ראשון) תיעודים מהיירוטים שביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר.

אף אחד מ-185 הכטב"מים מסוג שאהד 238 ששיגרו האיראנים ושלוחיהם לא חדר את גבולות המדינה, וכך גם אף אחד מ-36 טילי השיוט ששוגרו. מתוך 110 הטילים הבליסטיים, מסוג "חייבר שכן", מספר קטן חדר לשטח ישראל, ומספר קטן עוד יותר התפוצץ. נזק קל נגרם לבסיס נבטים, אבל דובר צה"ל הודיע בהצהרתו הבוקר כי הבסיס מתפקד.
70 מהכטב"מים יורטו על-ידי האמריקנים, וגם מטוסי הקרב הבריטיים שהגיעו מקפריסין נטלו חלק ביירוטים. האמריקנים והבריטים ביצעו את היירוטים בין היתר בעיראק ובסוריה. בירדן הודיעו כי גם הם השתתפו ביירוטים.
מטוסי הקרב של חיל האוויר יירטו את יתר הכטב"מים מחוץ לגבולות המדינה. ההישג הגדול הוא ההצלחה של מטוסי הקרב ליירט מספר כטב"מים כה רב, נחילי כטב"מים ענקיים למעשה. הכטב"מים שיורטו, מסוג שאהד 238, הם כטב"מים מתאבדים שמהווים דגמים משופרים לשאהד 136, שבו רוסיה משתמשת כמעט מדי יום נגד אוקראינה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מיירוטי הכטב״מים וטילי השיוט מאיראן
תיעוד מיירוטי הכטב״מים וטילי השיוט מאיראן
מתוך תיעודי היירוטים
(צילום: דובר צה"ל )
אינפו אינפוגרפיקה מתקפה איראנית איראן כטב"מים כטב"מ טיל טילים בליסטיים
בתוך כך, על רקע הדיווחים שלפיהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ציין בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארצו תתנגד לכל מתקפה ישראלית באיראן, אמר היום דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי כי הנשיא האמריקני לא מאמין שמסכת השיגורים צריכה להסלים למלחמה רחבה יותר. קירבי אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת ABC כי "הנשיא לא מאמין שזה צריך לנוע לכיוון הזה".
הבכיר האמריקני אמר עוד: "מה שישראל הפגינה הייתה יכולת מדהימה להגן על עצמה, רק העליונות הצבאית שלה עצמה הייתה מדהימה. מעט מאוד הצליח לחדור, והנזק היה קל בצורה יוצאת דופן. הנשיא היה ברור בכך שאנחנו לא רוצים שזה יסלים. השעות והימים הקרובים יגידו לנו הרבה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
ביידן אמר לנתניהו שארה"ב מתנגדת לתקיפה ישראלית באיראן
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
משרד החוץ בירושלים קרא לעולם להטיל סנקציות על טהרן. בהודעת המשרד צוין כי "איראן פתחה הלילה במתקפה רחבת היקף וחסרת תקדים של מאות כטב"מים, טילי שיוט וטילי בליסטיים נגד מדינת ישראל. למתקפה שהגיעה משטח איראן נוספו מתקפות טרור של מיליציות מעיראק, של החות'ים מתימן ושל חיזבאללה מלבנון - כולן מכוונות נגד מדינת ישראל.
"המתקפה הזו מוכיחה שוב את מה שמדינת ישראל טוענת במשך שנים: איראן היא זו שעומדת מאחורי מתקפות הטרור באזור, ואיראן היא האיום הגדול ליציבות האזור ולסדר העולמי. איראן תקפה את ישראל, תקפה בעבר את מדינות המפרץ, מאיימת על ירדן, מאיימת על ארה"ב, שולחת חימוש למלחמה נגד אוקראינה ומסכנת את שלום העולם. זו הסיבה שאסור שלעולם לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".
בהודעת משרד החוץ נאמר עוד: "מכל העולם נשמעו הלילה גינויים חריפים למתקפה האיראנית הברוטאלית, והעולם מתייצב לצד ישראל ותומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה. על איראן לשלם מחיר על תוקפנותה. המחיר הראשוני חייב להיות הכרזה מיידית על ארגון משמרות המהפכה - ששיגר הלילה את מתקפת הטרור הנרחבת - כארגון טרור.
"בעקבות מתקפת הטילים, טילי השיוט והכטב"מים ששיגרה איראן, על איראן חייבות להיות מוטלות סנקציות כואבות כולל בתחום הטילאות ובתחומים נוספים. כנגד ההתקפה המסיבית של איראן עומדת לישראל, כמו לכל מדינה, הזכות להגנה עצמית, וישראל הגנה ותמשיך להגן על עצמה מול התוקפנות האיראנית".