1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נאום מליאה כנסת
בנימין נתניהו נאום מליאה כנסת
נתניהו לאחר נאומו במליאה
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת אישרה הערב (יום ג') את הסכם השלום בין ישראל לבחריין ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים וללא נמנעים. חברי הרשימה המשותפת התנגדו לאישור ההסכם.
בדיון הממושך השתתפו קרוב ל-80 דוברים ובסופו אושרה ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל לבחריין.



ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על אישור ההסכם ההיסטורי ואמר כי הוא מהווה "מנוף אדיר לכלכלה שלנו וכל אזרחי ישראל ייהנו ממנו. ראו מה קורה כבר עכשיו בזכות הסכמי השלום שהבאנו: אוניות מאיחוד האמירויות ממשיכות לפרוק מטענים בנמל חיפה, משלחת רשמית של ראשי ארגוני העסקים בישראל נמצאת כעת בדובאי, תוצרת חקלאית מישראל שמסומנת בדגל ישראל נמכרת בשווקים באיחוד האמירויות. טיסות מסחריות של ישראל חולפות בשמי סודאן וכך מתקצר משמעותית זמן ההגעה לאפריקה וגם לדרום אמריקה. גם הטיסות להודו, בזכות המעבר בשמי סעודיה, הופכות קצרות יותר וזולות יותר".
עוד אמר נתניהו כי "בזכות השלום נוכל לחבר צינורות להולכת נפט מהמפרץ הפרסי לישראל, ומכאן לאירופה. זו מהפכה אנרגטית של ממש. כך נראה שלום תמורת שלום. שלום בין עמים, שלום של כבוד הדדי. נוסיף לפעול מתוך עוצמה ואמונה בצדקת דרכנו לביסוס הקשרים עם בחריין, עם איחוד האמירויות ועם סודאן - ועם מדינות נוספות בעזרת השם".
מוקדם יותר אישרה ארצות הברית את עסקת הענק למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות בהיקף של יותר מ-23 מיליארד דולר. כך הודיע הערב מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. העסקה כוללת עד 50 מטוסי F-35 וכן 18 מל"טים מתקדמים מסוג MQ-9B, טילי אוויר-אוויר וטילי אוויר-קרקע.
העסקה הגיע פחות מחודשיים לאחר החתימה על הסכם השלום בין ישראל לאמירויות. זו תהיה הפעם הראשונה שבה תייצא ארה"ב מל"טים חמושים מאז שממשלו של הנשיא דונלד טראמפ פרש מהסכם מימי המלחמה הקרה שבו היו חברות 34 מדינות. הצעד הזה מאפשר ליצרניות הנשק האמריקניות למכור יותר מל"טים לבעלות בריתה של ארה"ב.