1 צפייה בגלריה
שגריר ישראל ב רומניה
שגריר ישראל ב רומניה
שגריר ישראל ברומניה סרנגה מתחסן
80 דיפלומטים ישראלים שמשרתים בחו"ל קיבלו בימים האחרונים חיסון נגד קורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. המהלך תואם בין משרד החוץ למשרד הבריאות.
מדובר בדיפלומטים שמשרתים במדינות המזרח התיכון וכן בשגרירים ושליחים שהגיעו לארץ לחופשת סוף שנה. בין היתר התחסנו שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון, שגריר ישראל בבלגיה עמנואל נחשון ושגריר ישראל ברומניה דוד סרנגה. חלק מהמתחסנים הם אנשי צוותי אבטחה של השגרירויות.
משרד החוץ הודיע לכל השליחים בחו"ל שהוא פועל לקדם מתן חיסונים לכלל העובדים ובני המשפחות בחו"ל לרבות העובדים המקומיים הישראלים (עובדי אית"ן).
משרד החוץ הודיע לעובדי המשרד בחו"ל כי המתווה המועדף יהיה ביצוע החיסונים בחו"ל, ללא צורך בהגעה לארץ, למספר אנשים גדול ככל האפשר וזאת לצורך מניעת הסיכון בטיסות ושמירת רציפות תפקודית בחו"ל.
לצורך זה נבחנים כעת כמה נתיבי פעולה אפשריים: הסכמי הדדיות לצורך חיסון דיפלומטים, עובדי אית"ן ומשפחותיהם במדינת השירות; חיסונים במסגרת מערכות בריאות פרטיות במדינות השירות באמצעות רכישה ישירה היכן שמתאפשר; רכישה של חיסונים באופן פרטי ושילוב כוחות להעברת החיסונים לנציגויות הישראליות במסגרת מבצע שינוע החיסונים של מדינות אחרות לנציגויות שלהם, לאותם מקומות שבהם יש גם נציגות ישראלית.
משרד החוץ החליט כי במקומות שבהם לא יימצא פתרון מקומי או הטסה של חיסון, אנשיו ידאגו להטיס את העובדים ובני משפחותיהם לצורך קבלת חיסון. בעדיפות ראשונה יהיה להטיס אותם למוקדים אזוריים לחיסון. אפשרות נוספת היא הבאת עובדים לישראל לצורך חיסונים (שהות אחת לכל התקופה או הגעה בשני מועדים שונים לכל מנה) לפי מרחק הנציגות מישראל, אפשרויות לטיסות ופער עלויות.
בירושלים פועלים לבדוק בהקדם את כל האפשרויות על מנת ליצור מתווה חיסונים פרטני לכל נציגות. כל המתווים נקשרים לחיסונים של פייזר ומודרנה שמאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי. הובהר כי לא יינתנו חיסונים שלא זכו לחותמת של מערכת הבריאות הישראלית.
במקביל בוחן משרד החוץ דרכים לחסן את הקהילה הדיפלומטית הזרה שנמצאת בישראל ולא נמצאת כרגע בתעדוף. מהלך זה, אם ייצא אל הפועל, יתבצע כאמור לפי הסכם הדדי.