עשרות עורכי דין הפסיקו היום (ראשון) את פעילותם בבתי המשפט ברחבי הארץ לחצי שעה, לאות הזדהות עם רצח עו"ד אפרים ארנון בנשר. עורכי הדין החזיקו בידם שלטים עם הכיתוב "דם עורכי הדין אינו הפקר" ו"פגיעה בנו היא פגיעה בשלטון החוק". עו"ד הדס ארנון, בתו של עו"ד אפרים ארנון שנרצח, ויו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, שוחחו היום עם אולפן ynet ואמרו כי עורכי הדין נמצאים לעיתים בחזית האלימות בחברה הישראלית.
עו"ד חימי אמר כי עו"ד ארנון המנוח מונה ככונס נכסים על ידי בית המשפט, ביצע את עבודתו ונרצח על רקע היותו עו"ד ועל רקע מינויו ככונס נכסים. "זה איום ונורא", אמר חימי. "צריכים לדעת שעו"ד זה סוג של מקצוע שכל אחד נזקק לשירותו, הם משרתים את הציבור וכפי שיש לנו שופטים ועובדי פרקליטות ואנשי משטרה, עו"ד הוא חלק ממערכת המשפט ואנחנו חייבים להתריע ולזעוק שהמקרה הזה חמור מאוד למען לא ישנה".
4 צפייה בגלריה
עורכי דין שביתה בתי משפט אפריים ארנון
עורכי דין שביתה בתי משפט אפריים ארנון
עורכי דין עם שלטים מחוץ לבית המשפט היום
4 צפייה בגלריה
כנס לשכת עורכי הדין
כנס לשכת עורכי הדין
"זה מקרה איום ונורא". אבי חימי
(צילום: יאיר שגיא)
עו"ד הדס ארנון, בתו של עו"ד אפרים ארנון ז"ל, אמרה כי אביה לא היה מאוים. "יש לי שלוש בנות קטנות, הן היו צריכות להיות אצלו ואצל אימא שלי כל פסח. אבא היה אדם מאוד אחראי, ואם הוא היה חושש שיש עליו איום, הוא היה מעדכן את כל הגורמים ובוודאי לא מאפשר לבנות שלי להגיע", אמרה הדס.
-את יכולה לספר לנו על עבודתו? על האתגרים שבפניהם עמד? "אבא שלי היה עו"ד אזרחי שעוסק במקרקעין, אבל בזמן שהוא נרצח הוא בסך הכל היה כונס נכסים שמונה על ידי ביהמ"ש. הרצח הנבזי הזה באמת מראה כמה אלפי עורכי דין שמונו על ידי ביהמ"ש או מערכת המשפט או משרד המשפטים - נמצאים באותו מצב שנמצא אבא שלי והיום הם צריכים להבין, ואני חושבת שהם מבינים, שהם יכולים להיות חלילה באותו מצב מסוכן כמוהו. אסור שעורכי דין יחששו לקבל מינוי מטעם המדינה כי יחששו לחייהם או לחיי משפחתם, כי אז נהיה מדינת עולם שלישי. הרצח הזה הוא חציה של כל הקווים האדומים".
4 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
עו"ד אפרים ארנון ז"ל
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
4 צפייה בגלריה
הדס ארנון שרעבי
הדס ארנון שרעבי
עו"ד הדס ארנון עם תמונת אביה
(צילום: אביהו שפירא )
לדברי חימי, האלימות בחברה הישראלית גוברת בכל תחומי החיים ועורכי הדין נמצאים בחזית. "יש מתח מובנה משום שאנשים דורשים את זכויותיהם ויש אכזבות והצלחות, האלימות גועשת גם כלפי עורכי דין ואנחנו מנסים להוביל הצעת חוק שתשווה את מעמד עורכי הדין למעמד עובדי ציבור בכל מה שקשור לאלימות שמופעלת נגדם. כפי שמגנים על שופטים ופרקליטים צריך להגן על עורכי דין, בטח כשמדובר בעו"ד שמונה לכונס נכסים על ידי משפט, וככזה אנחנו חייבים לשמור על בריאותו ועל וחייו".
"לכן החלטנו להשבית את פעילות עורכי הדין למחצית השעה כדי לזעוק את זעקתנו", הוסיף חימי. "עו"ד ארנון היה עו"ד 37 שנים, מלח הארץ, איכותי מאין כמוהו, על מה ולמה הוא מת? על זה שביצע את תפקידו וכולם שותקים? אסור לנו לשתוק".
"אני קוראת לנשיאת העליון, שר המשפטים השר לביטחון פנים ולכל גורם אחר לקום היום ולומר את דברם בנושא הזה, גם עבור אבא שלי אבל חשוב מזה עבורנו כחברה מתוקנת, שנוכל לצמצם את האלימות כלפי עורכי דין ובכלל. חייבים לשים לזה סוף", הוסיפה הדס בכאב.
עו"ד אפרים ארנון בן ה-71 נרצח לפני כחודשיים בפתח ביתו בנשר. "זה היה דבר איום ונורא, אפרים לא אמר כלום בזמן שתקפו אותו, הוא לא הספיק להוציא הגה וגם הם לא הוציאו הגה. אף אחד לא אמר מילה. לא ידוע לי שהיו עליו איומים מצד מישהו. הוא שיתף בהכול", סיפרה אז אשתו רות ארנון, שהייתה עדה לרצח.