קרוב ל-600 בני משפחה של 81 מהחטופים המוחזקים בשבי חמאס שלחו מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובו הביעו את תסכולם מראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו פונים אליך מכיוון שאנחנו מתוסכלים ומודאגים יותר ויותר מהיעדר התקשורת והמחויבות המתמשכת של ראש ממשלת ישראל וקבינט המלחמה לעניין שחרור החטופים", נכתב.
במכתב הממוען גם לסגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן, מבקשים הקרובים את עזרת הממשל "בהכוונת ראש הממשלה לעבר דרך הפעולה הנכונה". בני המשפחה כתבו כי "אנחנו מוכנים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הממשל שלך כדי לגייס את העם הישראלי ולהביע בפני העם האמריקני ונבחריו את הצורך לתמוך בהסכם הנוכחי. המחשבות שלנו עם אלה שעדיין בשבי, סובלים מקשיים בלתי נתפסים. הם סובלים מהתעללות פיזית, רגשית ומינית, רעב וסיכון מיידי לחייהם. הם מתים עם כל שעה ויום שעוברים".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בני המשפחה: "מתוסכלים". נתניהו וביידן
(צילום: NBC)
3 צפייה בגלריה
מכתב של מאות בני משפחה של חטופים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
מכתב של מאות בני משפחה של חטופים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
"מבקשים שתלחץ על ראש הממשלה להסכים לעסקה". מכתב המשפחות לביידן
המכתב נכתב בהובלת בועז אצילי, שאחיינו אביב נרצח וגופתו נחטפה לעזה; אפרת מצ'יקווה, אחייניתו של החטוף גדי מוזס; ורותם קופר, בנם של נורית קופר ששוחררה ועמירם שעדיין נמצא בשבי. "אנחנו מודים לך ולממשל שלך על תמיכתך הבלתי מעורערת ופעולותיך הנחרצות לקידום שחרור יקירינו, ומחפשים דרכים לעזור לך לעזור לנו", הם כתבו לנשיא ביידן.
"אנחנו אסירי תודה על עסקת שחרור בני הערובה שנמצאת כעת במשא ומתן בעזרת תיווך אמריקני ואנחנו מכירים בכך שהמאמצים הללו נמצאים ברגע קריטי. אנחנו מבינים שאתה צריך לדחוף את כל הצדדים, כולל מצרים, קטאר וישראל, לסיים וליישם את ההסכם הזה. אנחנו מאוד מעריכים את נכונותך לעשות זאת, ומצהירים, חד-משמעית, שאנחנו תומכים וזקוקים נואשות למאמציך".
במכתב, בני המשפחות קוראים לביידן "להשתמש באמצעים העומדים לרשותך כדי ללחוץ ולשכנע את כל הצדדים, כולל ראש ממשלת ישראל, להסכים לעסקה שלדעתך היא סבירה. כבעלי הברית הקרובים ביותר של ישראל, אנחנו מבקשים את עזרתך בהכוונת ראש ממשלת ישראל לעבר דרך הפעולה הנכונה. אנחנו פונים אליכם מכיוון שאנחנו מתוסכלים ומודאגים יותר ויותר מהיעדר התקשורת והמחויבות המתמשכת של ראש ממשלת ישראל וקבינט המלחמה לעניין שחרור בני הערובה. אנחנו מאמינים שמשפחות בני הערובה יכולות למלא תפקיד חשוב בגיוס תמיכה ציבורית כדי לאפשר את העסקה".
3 צפייה בגלריה
מכתב של מאות בני משפחה של חטופים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
מכתב של מאות בני משפחה של חטופים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס
רשימת החטופים שקרוביהם חתמו על המכתב
בני המשפחות מודים במכתב לביידן על המאמצים לשחרורם של למעלה ממאה חטופים, אך "עם זאת, בזמן שאנו חוגגים את חזרתם הבטוחה, המחשבות שלנו נשארות עם אלה שעדיין בשבי, סובלים מקשיים בלתי נתפסים. הזמן אוזל. אדוני הנשיא, משפחות החטופים ועם ישראל מעריכים מאוד את מנהיגותך ומסירותך לפתרון המשבר הזה ואנחנו מאמינים ביכולתך לנהל משא ומתן על עסקה שתתעדף את הביטחון והרווחה של כל האנשים שנפגעו ורוצים לסייע בגיוס תמיכה לעסקה", הם חותמים את המכתב.