ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) מתח ביקורת הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live על הצהרת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד אמש, שבה הודיע כי הוא פורש מהמשטרה. "אני חש לא מאוד בנוח שלובש מדים נושא נאום כזה", אמר איזנקוט. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי ימסור בצהריים הצהרה, "על רקע קידום החקיקה החד צדדית של הקואליציה, הצורך להגביר את המחאה וההתפתחויות האחרונות".
בהצהרתו אמש תקף אשד את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמר כי "הודחתי על רקע פוליטי, בשל הסיבה הפשוטה: עמדתי על כך שהשוטרים שלי יפעלו כחוק". לדברי איזנקוט, "מדובר באירוע חריג, שניצב מכהן מבקש אישור מהמפכ"ל להתראיין, מקבל אישור".
3 צפייה בגלריה
עמי אשד בהצהרה לתקשורת
עמי אשד בהצהרה לתקשורת
"אירוע חריג". אשד בהצהרה לתקשורת, אמש
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט באולפן ynet
גדי איזנקוט באולפן ynet
איזנקוט
(צילום: שאול גולן)
הוא התייחס גם להפגנות אמש, ואמר כי "מה שהדליק את הרחוב הוא חוסר אמון מתמשך בממשלה, בשר לביטחון לאומי, בשיקולים". לדבריו, "אני לא מרגיש נוח עם חסימת כבישים מרכזיים במדינת ישראל, ולממשלת ישראל יש אחריות לאכוף חוק וסדר ולעשות את זה בשום שכל. במבט לאחור חצי שנה, אני חושב שהממשלה מצליחה לעשות את זה, עם כל הביקורת".
איזנקוט אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לפטר את בן גביר מתפקידו. "מבחן התוצאה הוא כישלון קולוסאלי בכל קנה מידה. הוא איבד שליטה מוחלטת על משטרת ישראל ואני מתקשה לראות איך הוא מצליח לבסס אמון ושליטה עם המערכת המשטרתית", אמר איזנקוט. "גם הלילה היה נרצח, בקלנסווה, זה מעיד על כישלון מוחלט, למרות שבעיית הפשיעה לא התחילה בחצי השנה האחרונה, היא בעיה ארוכת שנים, הייתה הזנחה לאורך הרבה מאוד זמן, ובשלהי הממשלה הקודמת ראינו התחלת הישגים שנדרסו ברגל גסה".

3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מתעמתת עם שוטר
מרב מיכאלי מתעמתת עם שוטר
"היו שם כמה שוטרים שהפגינו אלימות לא לעניין". מיכאלי מתעמתת עם שוטרים בהפגנה בתל אביב, אמש
גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה לאירועי אמש. על התיעוד מההפגנה בתל אביב, שבו היא נראית מתעמתת עם שוטרים, אמרה מיכאלי כי "רוב השוטרים מאוד ניסו להכיל, אבל היו שם כמה שוטרים שהפגינו אלימות לא לעניין ודחפו אנשים שלא עשו שום דבר, הלכו כמו שאמרו להם, ודחפו אותם בצורה מאוד אלימה. גם ראיתי אדם פצוע ממכת"זית שנכנסה לו לתוך הפנים, אין לזה שום הצדקה, אפשר להתווכח על השימוש במכת"זית מלכתחילה, אבל גם אם כן, לא לכוון אותה לפרצופים של אנשים".
לדברי מיכאלי, "המשטרה נמצאת במצב מאוד קשה. מצד אחד, כמו שאמר אתמול ניצב עמי אשד, הם יודעים שהתפקיד שלהם זה להיות משרתי ציבור ולדאוג לאינטרס הציבורי, ומצד שני יש להם שר אנרכיסט, עבריין מורשע בעצמו, שרוצה דם, יש לו אינטרסים אחרים לגמרי. הוא רוצה למחוץ את המחאה הזאת והוא רוצה גם להראות איך הוא בעל הבית ויושב עליהם לחץ מאוד גדול. אני חוזרת על הקריאה של ניצב אשד אתמול לשוטרות, לשוטרים, למפקדים שלהם, לזכור אצל מי הם עובדים וזה לא אצל הממשלה הימנית והמושחתת הזאת".
מיכאלי הוסיפה כי "הדבר היחידי שעצר עד עכשיו את הממשלה לא היו השיחות בבית הנשיא, להפך, השיחות בבית הנשיא נתנו לנתניהו לגיטימציה. הדבר היחיד שמנע את העברת ההפיכה במלואה, כמו שיריב לוין הודיע שיהיה, היא המחאה".