2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
נתניהו והיועמ"שית בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גרשגורן )
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וגורמי האכיפה ימסרו ביום ראשון הקרוב לממשלה סקירה על "הבהרת מדיניות האכיפה באשר לאיומים ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות". ההערכה היא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להשתמש בסקירה בישיבת הממשלה כדי להאשים את היועמ"שית באי-האכיפה נגד המוחים נגד המהפכה המשפטית, ולגרום ל"עליהום" של השרים נגדה ונגד גורמי האכיפה.
זימונם של היועמ"שית וגורמי האכיפה לסקירה בישיבת הממשלה נקבע ברקע זעמם של השרים על "המפגינים האנרכיסטים", אל מול מה שכינו אוזלת היד של רשויות האכיפה. בין היתר מאבטחה של השרה גילה גמליאל התעמת עם מפגינה מחוץ לביתה של השרה בצפון תל אביב, והשרה גלית דיסטל אטבריאן אף התלוננה כי היא מפחדת לצאת מביתה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בנתב"ג
הפגנה בנתב"ג
מוחים בנתב"ג, שני
(צילום: מוטי קמחי )
הסקירה תימסר בהמשך לדיון הסוער שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו על מגבלות במרחב הציבורי. הדיון, שעורר ביקורת חריפה באופוזיציה, כלל ויכוח קשה בין השרים שנכחו ליועמ"שית ולפרקליט המדינה עמית איסמן. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש מהם להציג כמה כתבי אישום הוגשו נגד פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית בחצי השנה האחרונה, ושר המשפטים יריב לוין תקף: "תפסיקו להפיל אחריות על המשטרה, אתם קובעים". נתניהו עצמו הטיח ביועמ"שית: "באיזה מדינה בעולם סוגרים נמל תעופה בגלל מפגינים?".
השר לביטחון לאומי הזכיר בין היתר את משה פייגלין, "שישב במעצר עד תום הליכים על ארגון", ואת שי מלכה, "שישב בכלא כי ארגן חסימות", ואז שאל: "למה עושים הפליה?". פרקליט המדינה השיב: "צריך לעשות הפרדות בין הסתות לבין אלימות. יש מדיניות ואנחנו אוכפים את החוק". היועמ"שית הוסיפה: "המשטרה היא זו שאחראית על האכיפה".
הדיון התקיים בעקבות מה שהוגדר על ידי בכירים בממשלה כ"התקפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק". בכירים בממשלה אמרו בטרם הדיון: "אין לנו בעיה עם הפגנות. הבעיה עם תקיפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים".