רופאו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ד"ר שון קונלי, הודיע הלילה (בין חמישי לשישי) כי הנשיא השלים את הטיפול בנגיף הקורונה ומצבו נותר יציב, כפי שהיה מאז שחזר לבית הלבן מאז שאושפז, כלשונו. הוא הוסיף כי הוא יוכל לחזור להשתתף בפעילות ציבורית החל מיום שבת, אף שלא ברור אם הנשיא עבר בדיקת קורונה שבה נמצא כי הוא שלילי לנגיף.
3 צפייה בגלריה
חיטוי הבית הלדונלד טראמפ חוזר מאשפוז בבית החולים הבית הלבןבן אחרי חזרתו של דונלד טראמפ
חיטוי הבית הלדונלד טראמפ חוזר מאשפוז בבית החולים הבית הלבןבן אחרי חזרתו של דונלד טראמפ
טראמפ. עצרת בחירות כבר בשבת?
(צילום: gettyimages)
ההודעה מגיעה ברקע החלטת ועדת העימותים על קיום העימות הבא בין טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן באופן מקוון - ללא נוכחותם באותו האולם. טראמפ עצמו מיהר להגיב אתמול והצהיר שהוא לא מתכוון להשתתף בעימות מקוון.
בריאיון לרשת פוקס ניוז הלילה, אמר טראמפ כי הוא צפוי לעבור בדיקת קורונה בהמשך היום. כשנשאל מה היו הממצאים בבדיקה האחרונה שעבר, טען הנשיא כי "הם כמעט ולא מצאו בה וירוס". הוא הוסיף כי הוא "במצב נהדר", וגם שיבח את טיפול הנוגדנים של חברת רג'נרון שאותו קיבל. לדבריו, הוא מתכוון לספק אותו בחינם לכל בתי החולים שבהם מאושפזים חולי קורונה, באמצעות הצבא.
בהודעה שפורסמה על-ידי הבית הלבן, הוסיף רופאו של הנשיא כי הוא הגיב בצורה "יוצאת מן הכלל" לטיפול שקיבל. הוא ציין עוד כי אין עדות להשפעות שליליות של הטיפול על הנשיא.
3 צפייה בגלריה
ד"ר שון קונלי
ד"ר שון קונלי
ד"ר שון קונלי. "הנשיא הגיב לטיפול יוצא מן הכלל"
(צילום: AP)
"מאז שחזר לביתו, מצבו הפיזי נותר יציב ואין שום אינדיקציות שמציגות התקדמות של המחלה", כתב קונלי. "ביום שבת יחלפו עשרה ימים מאז שאובחן, ואני צופה שחזרתו של הנשיא לפעילות ציבורית בטוחה בשלב זה".
בריאיון לפוקס ניוז הלילה הוסיף טראמפ שהוא מתכוון לנסות לקיים עצרת של קמפיין הבחירות שלו כבר ביום שבת. "אני חושב שאנסה לקיים עצרת בשבת בלילה, כנראה בפלורידה, ובלילה שלאחר מכן בפנסילבניה", אמר טראמפ. "אני מרגיש כל כך טוב". עם זאת, הנשיא נשמע מכחכח בגרון כמה פעמים בזמן הריאיון ואף נאלץ לעצור את שטף הדיבור שלו בזמן שענה לאחת השאלות.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
דונלד טראמפ ג'ו ביידן
ביידן וטראמפ. הקמפיין של הנשיא: אין סיבה לעימות מקוון
(צילום: AFP)
זמן קצר לאחר הודעתו של קונלי, קרא הקמפיין של טראמפ למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לקיים את העימות השני בין השניים כרגיל, ובתאריך המיועד – 15 באוקטובר. "אין שום סיבה רפואית להעברת העימות למסגרת מקוונת, לדחות אותו או לשנות אותו בכל צורה", אמרו בקמפיין טראמפ.
טראמפ, שחזר לבית הלבן בלילה בין שני לשלישי, אמר גם אתמול שהוא מרגיש "טוב מאוד" ושהוא מוכן לחדש את עצרות הבחירות שלו. עצרות כאלה, במיוחד בחללים סגורים, מגבירות את החשש מהתפשטות הנגיף. טראמפ, שסיפר שהוא עדיין לוקח סטרואידים נגד הקורונה, ציין שהוא לא מאמין שהוא עדיין מדבק – למרות שאין לכך שום הוכחה מרופאיו.

לפי הנחיות המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן, אנשים שחולים בקורונה באופן קשה צריכים להישאר בבית עד 20 ימים מרגע הופעת התסמינים. מי שפיתחו תסמינים קלים צריכים להיות בבידוד 10 ימים.
טראמפ הודיע שהוא נדבק בקורונה 48 שעות אחרי העימות הראשון שלו עם ביידן ב-29 בספטמבר, שנערך בקליבלנד שבאוהיו. שני המועמדים הקפידו לשמור על מרחק ביניהם, אך בעקבות הודעתו של טראמפ ערך ביידן בדיקות קורונה רבות לפני שהמשיך את קמפיין הבחירות שלו. אתמול הודיע ביידן שעבר בדיקה חמישית ולא אובחן כנשא של הנגיף. שני המועמדים בקבוצת סיכון: טראמפ בן 74, ביידן בן 77.
גם היום הבית הלבן סירב למסור מידע מפורט יותר על מצבו של טראמפ או לומר מתי הפעם האחרונה שבה טראמפ אובחן שלילי לנגיף. ננסי פלוסי, היו"ר הדמוקרטית של בית הנבחרים, קראה לטראמפ לחשוף מתי הפעם האחרונה שבה אובחן שלילי לנגיף. "למה הבית הלבן לא מפרסם את העובדה החשובה הזאת?", היא תהתה.