"האיש הזה הגיע אליי בריצה ונתן לי אגרוף חזק לפנים, נפלתי על הרצפה והוא המשיך לבעוט בי שוב ושוב". כך שיחזר ישראל זליג (69) מחיפה את הרגעים שבהם הותקף אתמול (א') בצורה אכזרית בידי שכנו בן ה-28, שלאחריהם נזקק לאשפוז רפואי. המשטרה עצרה את הצעיר, ומעצרו הוארך היום.
האירוע התרחש אתמול בשעה 13:00 ברחוב בצלאל בעיר. "הלכתי לזרוק את הזבל", סיפר זליג. "השכן רץ אליי מהר ונתן לי שני אגרופים לעיניים. התחיל לרדת לי דם. התמוטטתי על הרצפה ובזמן ששכבתי הוא בעט בי בגב ובבטן, וגרם לי לכאבים חזקים. עד עכשיו יש לי נפיחות בבטן. צעקתי מכאבים וביקשתי שיעזוב אותי. שכנים אחרים ראו איך הוא מכה אותי ושמעו איך צעקתי והזעיקו משטרה".
2 צפייה בגלריה
ישראל זליג
ישראל זליג
"הלכתי לזרוק את הזבל, והוא נתן לי שני אגרופים". ישראל זליג
(צילום: שרון צור )
"לפני שהוא ברח מהמקום הוא צעק לי ליד השכנים 'אל תביא משטרה, אם הם יבואו אתה תמות', ו'אני ארצח אותך'. אין לי שום קשר אליו", סיפר זליג בכאב. "הוא אמר לי שהוא שמע מהשכנה שגרה לידו שאני שאלתי עליהם 'מה הם עושים פה בבניין?'. אני בכלל לא דיברתי איתה. אחרי שתקף אותי הוא ברח לבית שלה".
זליג פונה למרכז הרפואי בני ציון כשהוא סובל מחבלות בחלקים רבים בגופו. הוא עבר סדרת צילומים ושוחררו הבוקר למנוחה בביתו. "אני מתקשה בנשימה, נתנו לי משאף כדי לעזור לי", סיפר. "אני מפחד ממנו. הוא אדם מסוכן. אחד כזה צריך לשבת כל החיים שלו בבית סוהר".
2 צפייה בגלריה
ישראל זליג
ישראל זליג
"הוא צעק לי - 'אם המשטרה תבוא, אתה תמות'"
(צילום: שרון צור)
שוטרי תחנת חיפה איתרו את החשוד ועצרו אותו לחקירה. הבוקר החשוד הובא לבית משפט השלום בחיפה, שם הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים. סנגורו של החשוד אמר כי מדובר באדם שסובל מבעיה פסיכיאטרית, ובית המשפט קבע כי במהלך אותם הימים שישהה במעצר יבחן פסיכיאטר מחוזי את מצבו. החשוד בתקיפה מבוקש על ידי משטרת צפת לאחר שלא התייצב למשפטו בגין תקיפת אדם. בית המשפט בחיפה ביקש מהמשטרה להודיע למשטרת צפת על מעצרו כעת.
רב פקד יוסי אטיאסרב-פקד יוסי אטיאסצילום: דוברות מחוז חוף
רב-פקד יוסי אטיאס, קצין חקירות מודיעין בתחנת חיפה, אמר: "שוב אירוע חמור של תקיפת אדם בגין ויכוח של מה בכך. אנחנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונעשה כל שנדרש על מנת למצות את החקירה עד תום בהקדם עד להגשת כתב אישום נגד החשוד".
מקרה דומה אירע לפני שבועיים בטירת כרמל, שם הייתם סבאח בן ה-19 נעצר בחשד שתקף את שמעון לוי, בן 70 מטירת כרמל, בגלל שהעיר לו על כך שהשליך בדל סיגריה על הרצפה בכניסה לבניין שבו הוא גר. לוי סיפר לבני משפחתו: "הוא דחף אותי בחוזקה והפיל אותי על הפנים, צעקתי מרוב כאבים בפנים וביד". החשוד גרם לסדקים באפו ובידו של לוי, ולחתך עמוק בפניו. בנוסף, הוא שבר את משקפיו. בעקבות התקיפה, פונה לוי במצב בינוני למרכז הרפואי כרמל בחיפה. החשוד נעצר כאמור, אחרי שנתפס על ידי המשטרה בזמן שניסה להימלט מהמקום.