3 צפייה בגלריה
הנערה הבריטית בבית המשפט
הנערה הבריטית בבית המשפט
ארכיון. המתלוננת בבית המשפט בקפריסין
(צילום: AFP)
חרף קביעת בית המשפט העליון בקפריסין, שלפיה הצעירה הבריטית שהתלוננה שנאנסה על ידי 12 צעירים ישראלים בקיץ 2019 לא שיקרה, פוסלים הערב (יום ב') גורמים במשטרה המקומית את האפשרות שיחודשו ההליכים הפליליים נגד מי שנחשדו במעשה. הגורמים מסרו לתקשורת בקפריסין כי "מבחינתנו זה תיק סגור".
הדברים נאמרו בתגובה להצהרת פרקליטה של הצעירה, מייקל פולק, שטען שבכוונתו לבקש מהרשויות בקפריסין שגורם משטרתי אחר ינהל מחדש את החקירה. "אני מקווה שהרשויות תעשינה את הדבר הנכון", אמר. גם עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג כמה מהישראלים שנחשדו בפרשה, העריך שמשטרת קפריסין לא תפתח את החקירה מחדש.
גורמים המעורבים בפרשה הסבירו שכעת הצעירה הבריטית יכולה להגיש תביעות אזרחיות נגד הישראלים, אולם לדבריהם לא ברור אם היא תבחר במישור הזה.

פסק הדין בבית המשפט העליון הקפריסאי נמסר אחר הצהריים ובמסגרתו התקבל הערעור שהגישה המתלוננת על החלטת המחוזי מ-2019, שהרשיע אותה במסירת תלונת שווא נגד הצעירים הישראלים וגזר עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי.
ביולי 2019 עצרה המשטרה באי 12 נערים וצעירים ישראלים, בני 15 עד 22, בחשד לאונס התיירת שהייתה אז 19 בבית המלון "פמבוס נאפה רוקס" באיה נאפה. לאחר כמה ימים שוחררו כל החשודים, ובמקומם נעצרה הצעירה שחזרה בה מתלונתה הראשונית. היא הואשמה שבדתה את התלונה נגד הנערים, והחוקרים חשדו שעשתה זאת מאחר שכעסה על כך שצולמה במהלך קיום יחסי מין עם כמה מהם.
הצעירה טענה מנגד שהשוטרים במחוז פמגוסטה לחצו עליה לחזור בה מהצהרתה, אולם כאמור בית המשפט המחוזי הרשיע אותה – החלטה שעמדה עד קבלת הערעור לעליון.
3 צפייה בגלריה
ישראלים חשודים באונס קבוצתי אונס איה נאפה קפריסין
ישראלים חשודים באונס קבוצתי אונס איה נאפה קפריסין
עדיין חשופים לתביעות אזרחיות. החשודים שנעצרו
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
הצעירים החשודים באונס מובאים להארכת מעצר בבית המשפט המקומי באיה נאפה
הצעירים החשודים באונס מובאים להארכת מעצר בבית המשפט המקומי באיה נאפה
(צילום: רויטרס)
זהותה של הצעירה לא נחשפה, אך ידוע שהיא מתגוררת במחוז דרבישייר באנגליה, סמוך למנצ'סטר. היא לא הגיעה לניקוסיה כדי לשמוע את פסק הדין בערעור. בהודעה שפרסמה אמה נמסר כי המשפחה מברכת על כך שהרשויות בקפריסין מכירות כעת בכשלים שהתעוררו בהליך המשפטי: "אף שההחלטה הזו לא מצדיקה את היחס שהיא קיבלה מהמשטרה או מהשופט, או מאלו שהיו בעמדת כוח, היא מביאה עמה תקווה שהסבל של הבת שלי יביא לפחות לשינויים חיוביים בדרך שבה מתייחסים לקורבנות פשע".
עו"ד יסלוביץ: "מרשיי עומדים על הטענה שהתלונה שהוגשה נגדם הייתה כוזבת, ומשכך הם לא מוטרדים כהוא זה מפסיקת בית המשפט בקפריסין. זה שהתקבל הערעור אומר שנפלו כשלים במשפט ולא שהלקוחות שלי חלילה אשמים".