1 צפייה בגלריה
בי"ס גבריאלי הכרמל
בי"ס גבריאלי הכרמל
ילדים חוזרים לבית הספר בשבוע שעבר בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
הורים רבים הופתעו לגלות כי חופשת פורים תימשך השנה ארבעה ימים ולא שלושה ימים כמקובל בכל שנה, משום ששושן פורים חל השנה בשבת ולכן יום ראשון נקבע כיום חופשה. לטענת ההורים, הם קיבלו בתחילת השנה הודעות מהגננות לפיהן חופשת פורים תימשך שלושה ימים כולל שבת והלימודים יתחדשו ביום ראשון. בהסתדרות המורים טוענים בתגובה כי אין מקום לשנות את לוח החופשות.
הנהגת ההורים הארצית שיגרה היום (שני) מכתב לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לבטל את יום החופשה ביום ראשון. "בימים אלו של חזרה מסגר שלישי, אנו מבינים כי חופשת פורים התארכה לפתע ביום נוסף", ציינו במכתב.

לדבריהם, בלוח החופשות שפרסמו בגני הילדים יום זה לא הופיע ולא ייתכן שלאחר סגר כה ממושך שוב תתקיים חופשה של שלושה ימים במערכת החינוך. "ההורים קורסים תחת הנטל והילדים מעורערים מחוסר יציבות עד כדי תופעות פיזיולוגיות קשות", הדגישו.
יו"ר הנהגת הגנים הארצית, סיגל שפיץ-טולדנו, אמרה כי לא ייתכן שלאחר סגר כה ממושך ובשנה כה מורכבת משרד החינוך מוסיף יום חופשה במערכת החינוך, לטובת פורים משולש שאיננו חג רשמי בכל מדינת ישראל.
"מדובר על מחדל, לא פחות. בפורים ישנם שלושה ימי חופשה ולמזלנו אחד הימים הוא בשבת. ברור שזו לא סיבה להוסיף חופשה ביום ראשון ולייצר שוב ארבעה ימי חופשה רצופים לילדים. נזכיר, כי ימים אלו מתווספים ליום רביעי, יום התחפושות, שמסתיים בשעה 12:00 מסיבה לא ברורה ובעבור ההורים בלית ברירה (מי יכול לעבוד עד 11:30?) נקבע כיום חופש נוסף".
ההורים אמרו כי בדיעבד אמנם מתברר כי בחוזר מנכ"ל משרד החינוך שהופץ בתחילת השנה לגבי לוח החופשות, מצוין כי השנה חופשת פורים היא בת ארבעה ימים, בשל "פורים משולש", אך הגננות הודיעו שהלימודים יתחדשו ביום ראשון.
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה כי אין מקום לשנות את לוח החופשות. "המורים עובדים קשה וקורסים תחת העומס", אמרה בן דויד. "תנו להם לנוח בשנה הקשה הזו". לדבריה, "פורים משולש קורה כאשר ט"ו באדר נופל על יום שבת ואז מעבירים את החג ליום ראשון שאחריו וכך נהוג".
י"ג, י"ד וט"ו באדר, שבהם מציינים בדרך כלל את תענית אסתר ואת פורים, חלים השנה בימים חמישי-שבת, סוף השבוע הבא. אלא שלפי ההלכה אין לקיים את מצוות ומנהגי החג בשבת, ולכן הם נדחים ונעשים בחמישי, שישי וראשון. בהתאם לכך, החופשה במערכת החינוך נקבעה כבר בתחילת השנה לימים אלו, תוך "דילוג" על השבת, ויחד אתה - ארבעה ימים בסך הכל.