מצבה של מירל דז'לובסקי, אם ל-11 שנפצעה מדרדור פח בוער בהפגנת החרדים הקיצונים בירושלים עדיין קשה, והיא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים שערי צדק. בינתיים, מלבד שני העצורים הראשונים מאותה הפגנה, לא נעצרו עוד מתפרעים שהשתתפו בה - והשניים בכל מקרה לא חשודים בדרדור הפח לעבר דז'לובסקי. "בהמשך צפויים מעצרים נוספים", נמסר מהמשטרה.
4 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
"אסור להשלים עם זה". המהומות בירושלים
4 צפייה בגלריה
הפח שנשרף ופצע את האשה במהלך הפרות סדר בירושלים
הפח שנשרף ופצע את האשה במהלך הפרות סדר בירושלים
הפח דורדר לעבר דז'לובסקי - ומחץ אותה לקיר. המהומה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
אחד העצורים בהפגנה שנמשכה שעות ארוכות נחשד בהפרת סדר ושוחרר על-ידי המשטרה בתנאים מגבילים ביום שישי. חשוד נוסף - בן 15 - שוחרר על-ידי בית המשפט, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי לערער, והוא יישאר במעצר עד מחר. הוא חשוד בכך שדרדר או שרף פח במקום, אך לא חשוד בדרדור הפח שהוביל לפציעתה של דז'לובסקי. השופטת שבחרה לשחררו ציינה כי מדובר בקטין ללא עבר פלילי.
המחאה בשכונת מאה שערים התרחשה בעקבות מעצרו השבוע של חשוד בהצתת חנות סלולר לפני כמה חודשים. היא החל ביום חמישי בסביבות השעה 9 בערב, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו צירים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה, ויידו אבנים לעבר השוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו. אחד הפחים הללו פגע בדז'לובסקי בעודו בוער, ומחץ אותה על הקיר.
4 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
מתוך המהומה בירושלים
תחילה פונתה דז'לובסקי במצב קל לבית החולים כשהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אבל במהלך הלילה החמיר מצבה. ממחוז ירושלים של המשטרה נמסר: "בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק - אין כל קשר. אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, יידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים - אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק".
בבוקר שאחרי פציעתה הקשה, מתח יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקורת על הח"כים של המפלגות החרדיות. "שוחחתי הבוקר עם קצין משטרה בכיר בירושלים שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח"כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכול כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת", אמר. "יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה".

אחריו התייחסו למקרה ראשי הקואליציה העתידית, שגינו את המתפרעים וקראו למשטרה לעצור את המעורבים. יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, הגיב: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה, חייבת להיעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר: "הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין".
יום לפני פציעת דז'לובסקי, אוטובוס קו 71 של חברת סופרבוס סטה ממסלולו ונכנס בטעות לסמטאות מאה שערים בשל הפרות סדר שהתקיימו באזור, שבהן חרדים קיצונים חסמו כבישים, הבעירו פחים וגרמו נזק לכלי רכב. המפגינים גרמו נזק לאוטובוס יידו לעברו אבנים, ניקבו את צמיגיו וניפצו את שמשותיו. לאחר מכן הם גם יידו אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות הביטחון שהגיעו לזירה, תוך כדי שהם צועקים לעברם "נאצים". נהג האוטובוס שחולץ לא נפגע, ובמקום התפתחה מהומה.