אלכס אבקין, אח בבית החולים לבריאות הנפש לב השרון שבו הותקפה אתמול (יום ב') אחות על ידי מטופלת, אמר שהצוות במקום חווה אלימות על בסיס יומי. בריאיון לאולפן ynet סיפר אבקין ששוחח עם האחות אחרי המקרה. "היא נסעה ללניאדו לבדיקות. היא במצב נפשי לא קל, היא בכתה אתמול הרבה", אמר אבקין. "זה מאוד לא פשוט לעבור אירוע מסוג כזה".
אבקין הוסיף כי "אנחנו בשוק, אבל אנחנו חווים אלימות על בסיס יומיומי. כמעט כל יום יש פה מקרה אלימות, יותר חזק פחות חזק. יש איש צוות מהמחלקה שלי שנמצא כבר חודש וחצי בבית עם רגל שבורה ממקרה אלימות במחלקת הגברים הסגורה. על אלימות מילולית הפסקנו לדבר, זה יום-יום שעה-שעה".
1 צפייה בגלריה
"כמעט כל יום יש פה מקרה אלימות". בית החולים לב השרון
"כמעט כל יום יש פה מקרה אלימות". בית החולים לב השרון
"כמעט כל יום יש פה מקרה אלימות". בית החולים לב השרון
(צילום: רענן בן צור)
הוא סיפר על האופן שבו מתמודדים הצוותים עם האלימות שהם חווים. "זה מאוד קשה. אנחנו חוזרים הביתה מאוד עייפים, גם נפשית וגם פיזית. אנחנו פונים כל הזמן למשרד הבריאות כי יש הסכמים שמשרד הבריאות לא מקיים אותם", טען אבקין. "אין מאבטחים במחלקה, במחלקה הסגורה לגברים יש 30 מטופלים מסוכנים ואנחנו בלילה שני אחים. אז אנחנו עוברים את זה מאוד קשה. כולם אומרים 'התרגלתם, הלכתם לפסיכיאטריה', אבל זה לא באמת ככה, אנחנו סך הכול אנשים בשר ודם. מאוד קשה לנו".
הבוקר שבת צוות בית החולים למשך שעתיים. "האווירה מאוד קשה", אמר אבקין. "הוצאנו את הצוותים מחוץ למחלקות. עד מתי זה יכול להימשך? עד מתי אתה מגיע לעבודה ואתה לא יודע לאן אתה חוזר? הביתה או לבית חולים עם כל מיני פגיעות?".
- אתה בעצמך גם חווית אירוע אלימות כזה? "כן, לא פעם אחת. אין פה כמעט איש צוות שלא חווה אלימות על בשרו. זה מאוד קשה".
- מה קרה לך? "נפגעתי ברגל, ביד, שריטוט, נשכו אותי לא פעם אחת. אין איש צוות אחד שעובד פה שלא נפגע. אני מדבר על פגיעות פיזיות ולא מילוליות".
- גם ככה העבודה מאוד קשה. זה לא מעורר בך רצון לעזוב את המקצוע? "זה כן מעורר, אני במקצוע ובבית חולים 20 שנה. באנו בשליחות וזו העבודה שלנו. אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים ואלה אנשים חולים שאנחנו צריכים לתת להם עזרה. יחד עם זאת, אנחנו מבקשים שיתנו לנו הגנה, שיהיו מאבטחים במחלקה, שיהיה יותר צוות. גם נוכל לעבוד ולתת שירות יותר טוב וגם נהיה בטוחים שאנחנו חוזרים הביתה".