מספר הנדבקים עדיין תלת-ספרתי, וגם מספר המתחסנים בעלייה - על רקע התפרצויות הקורונה המקומיות והחשש שהחיסונים יאזלו בקרוב: במשרד הבריאות עדכנו היום (ב') כי אתמול נמנו 145 מאומתים, וזהו היום השישי ברציפות עם יותר מ-100 נדבקים.
ביום חמישי וביום שישי נמנו כבר 229 ו-230 מאומתים (בהתאמה), אבל לא ניתן לומר באופן ודאי כי מדובר בבלימת העלייה בגלל מספר בדיקות הקורונה בסוף השבוע, שהוא נמוך בהרבה. אתמול שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.4%.


1 צפייה בגלריה
מחסנים בני נוער בחולון
מחסנים בני נוער בחולון
מתחסנים בחולון. אתמול התחסנו 13,446 במנה ראשונה
(צילום: AFP)
בישראל שני יישובים אדומים - בנימינה, שציון הרמזור שלה הוא 9.6 ושמספר החולים הפעילים בה הוא הגבוה בארץ (147), וכוכב יאיר - ציון רמזור של 8.3 ו-67 חולים פעילים. פרט לבנימינה, בעוד שלושה יישובים יותר מ-100 חולים פעילים - כפר סבא (עיר כתומה, 113 חולים פעילים), תל אביב (צהובה, 113 חולים פעילים) ומודיעין-מכבים-רעות (כתומה, 101).
החדשות הטובות הן שבמספר החולים קשה חלה דווקא ירידה, והוא עומד כרגע על 22. חדשות חיוביות נוספות הן העלייה המשמעותית במספר המתחסנים, בעיקר בני נוער, על רקע פתיחת החיסונים לבני 12 עד 16. אתמול התחסנו 13,446 איש במנת חיסון ראשונה של פייזר - הכי הרבה זה שלושה חודשים. מספר המתחסנים היומי הכולל היה הגבוה ביותר מאז אמצע אפריל.
הבוקר קרא ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לבני הנוער בישראל לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה, ואמר כי התאריך האחרון שבו אפשר יהיה להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי. אתמול קבינט הקורונה בראשות בנט החליט לא להטיל הגבלות חדשות, והבוקר אושר לתיכוניסטים להיבחן בבגרויות ללא מסכות.
בסרטון שפרסם הבוקר אמר בנט: "זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער. יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ': התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי".