3 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
פרופ' חזי לוי. התפטר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע הערב (יום א') כי הוא מתפטר מתפקידו, זמן קצר לפני הכינוס הראשון של קבינט הקורונה, שמתכנס על רקע העלייה בתחלואה בזן הדלתא של נגיף הקורונה. במשרד הבריאות אמרו שהודעה על מחליפו תפורסם בהקדם.
לוי מונה על-ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין למנכ"ל משרד הבריאות בעיצומו של המאבק בנגיף הקורונה, אחרי הגל הראשון ועם הקמת ממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ. לוי החליף את משה בר סימן טוב בתפקידו בחודש מאי בשנה שעברה. כבר בחודש מרץ האחרון נודע ל-ynet כי פרופ' לוי השמיע בפני מקורביו קשיים שעמם הוא מתמודד בעקבות העומס והלחצים שהופעלו עליו בתפקיד. לוי ניהל את בית החולים ברזילי באשקלון עד כניסתו לתפקיד במשרד הבריאות, ולמעשה יצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) והוא יוכל לשוב לתפקידו באופן מיידי.
בשיחה עם הורוביץ סוכם כי פרופ' לוי ישוב לנהל את בית החולים שממנו הגיע. "אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל", אמר הורוביץ, "חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית".
במכתב ששלח לשר הבריאות ניצן הורוביץ כתב לוי: "ביודעי שתפקיד המנכ"ל הינו תפקיד אמון, אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי למלא תפקיד זה בתקופה מאתגרת זאת. אני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון. אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגיפת הקורונה. עד לבחירת מנכ"ל מטעמך אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער, ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".

קבינט הקורונה מתכנס

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ונציגי משרד הבריאות הציגו בקבינט הקורונה את האפשרויות לגיבוש האסטרטגיה להמשך. אחת ההצעות תהיה הורדת התחלואה למינימום ובהתאם לכך החזרת התו הסגול, התו הירוק, מגבלות התקהלות, בדיקות ללא-מחוסנים והאפשרות השנייה היא להמתין מעט כדי לראות את מצב התחלואה.
השרים אורית פרקש הכהן וגדעון סער התנגדו להצעתה של איילת שקד למנוע ממי שהפר בידוד בחזרה מחו"ל לצאת שוב מהארץ בטענה שהצעד אינו מידתי ולא יעבור. פרקש הכהן העלתה בקבינט הצעה לקצר את ימי הבידוד לשבים מחו"ל לשישה ימים: "מהנתונים האחרונים רק 0.1 מהחוזרים מחו"ל הם חיוביים. אם מחייבים את השבים מחו"ל לקיים שלוש בדיקות קורונה בשישה ימים הסיכוי לפספס הוא אפסי (0.008). זה יאפשר חזרה לשגרה כי המודל הזה ינטר את הנדבקים בצורה מועילה יותר ובלי ליצור פאניקה בציבור". ראש הממשלה בנט ציין כי זו נקודה חשובה וישקול אותה.
3 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
הפרויקטור נחמן אש. במשרד הבריאות יש מי שממליץ לחזור למסכות גם בחוץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחת האפשרויות שצפויים להציע במשרד הבריאות היא החזרת עטיית המסכות גם בשטחים פתוחים. במשרד יש מי שחושבים שיש להחמיר במגבלות כבר עתה, אך ספק אם בנט, שהתנגד בעבר למגבלות רחבות מבלי שיש שינוי בתמונת החולים קשה שנותרה יציבה, יסכים לכך.
לצד זאת, קבינט המומחים צפוי להמליץ לקבינט הקורונה לפעול לבלימת התחלואה – משמע שימוש באמצעים מידתיים, ולא לנקוט מדיניות מיגור או הכלה של ההתפרצות.
3 צפייה בגלריה
נחיתות בנתב"ג
נחיתות בנתב"ג
נתב"ג, לפני שבוע. נומה ישמש הפרויקטור
(צילום: עמית שעל )
הקבינט מתכנס אחרי שהבוקר הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על מינויו של אלוף במילואים רוני נומה, שהיה ממונה הקורונה בחברה החרדית, לפרויקטור שיטפל בכל הקשור לקורונה בנמל התעופה בן גוריון.
על-פי נתוני משרד הבריאות העדכניים להבוקר, בישראל 1,175 חולי קורונה פעילים. 152 מהם מתגוררים בבנימינה-גבעת עדה, 111 בכפר סבא, 107 בתל אביב, 101 במודיעין-מכבים רעות, 67 בכוכב יאיר, 53 בהרצליה, 44 בפתח תקווה, 42 ברמלה, 34 בנתניה, 34 בירושלים, 28 בפרדס חנה-כרכור, 22 בצופים, 19 בראשון לציון, 18 ברמת גן ו-17 ברמת השרון. ביתר היישובים יש בין 0 ל-15 חולים פעילים.

לאורך השבוע שעבר אובחנו 993 ישראלים כחיוביים לנגיף, בהשוואה ל-175 בשבוע הקודם לו. תל אביב, הרצליה וכפר סבא הפכו לערים צהובות בשל העלייה בתחלואה. לפי תוכנית הרמזור, מודיעין נחשבת לכתומה והמושבה בנימינה-גבעת עדה עדיין אדומה.
את קבינט הקורונה מאיישים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר השיכון והבינוי זאב אלקין, השר לשירותי דת מתן כהנא ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי.