1 צפייה בגלריה
חילופי אש כבדים בין צה"ל לחוליות מבריחי סמים מסיני בגבול מצרים
חילופי אש כבדים בין צה"ל לחוליות מבריחי סמים מסיני בגבול מצרים
ארכיון
(צילום: יואב זיתון)
כוח צה"ל שפעל בגבול מצרים ירה למוות בצהריים (יום ב') בישראלי מהמגזר הבדואי שלפי החשד עסק בניסיון הברחה. מסוק של צה"ל פינה את הפצוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו.
לפי דובר צה"ל, "במהלך סיכול בגבול מצרים, כוח צה"ל זיהה את אחד מכלי הרכב של המבריחים מאיץ לעברם וביצע ירי לעבר גלגלי הרכב. כתוצאה מהירי, אחד החשודים נפצע. האירוע מתוחקר".
מהפרטים שידועים עד כה, התקרית התרחשה ליד הר חריף בסביבות השעה 15:30. הלוחמים מגדוד שריון שאחראי על הגזרה כיוונו את האש לעבר גלגלי טרקטורון הרייזר של החשוד בהברחה. הם טענו, כאמור, כי המבריח האיץ לעברם.
בשנים האחרונות הפך הגבול המצרי למוקד להברחות רבות, לרוב של סמים. לכוחות צה"ל שמוצבים במקום אסור לפתוח באש לעבר המבריחים, שכן מדובר בפשעים שמתרחשים בשטח ישראל. כלי הרכב של המבריחים הם לרוב ג'יפי שטח מתקדמים, משופרים ביכולות העבירות שלהם ובדרך כלל באותו הצבע. צה"ל מנגד מנסה להציב מכשולים גבוהים באזור הציר המרכזי שחולש על הגבול, פילדלפי. מדובר בטראסות גבוהות, בולדרים ותלוליות אדמה לחסימה ועיכוב של המבריחים - שלא נרתעים מגדר המערכת החדשה שהוקמה במיליארדי שקלים ומתנשאת לגובה רם.