2 צפייה בגלריה
 שאשא ביטון ונתניהו
 שאשא ביטון ונתניהו
שאשא ביטון ונתניהו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אלכס קולומויסקי)
יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פועל להביא לפשרה שתמנע את הדחתה של יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה של הכנסת. כך נודע היום (ראשון) ל-ynet. לדברי ח"כ זוהר, "עת למלחמה, עת לשלום. זה נכון שאני פועל למציאת פשרה בין ח"כ שאשא ביטון לבין רה"מ, ברור שזה עדיף מהדחה".
שאשא ביטון צפויה להיפגש מחר עם נתניהו בנושא, וכנראה שהעונש של ההדחה יוחלף בסנקציה על הגשת הצעות חוק. שאשא ביטון תתבקש להגיע לסיכומים עם הממשלה לפני שהיא מפילה את החלטותיה בוועדה.
2 צפייה בגלריה
מיקי לוי מיקי זוהר
מיקי לוי מיקי זוהר
מיקי זוהר בוועדה. תהיה פשרה?
(צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת)
בשבוע שעבר תקפה שאשא ביטון את זוהר ונתניהו על ההחלטה להדיחה: "ההחלטה של ראש הממשלה היא החלטה שמטרתה למנוע הקשבה לציבור ולמנוע השמעת קולות אחרים. זו החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים ושיח. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".
העברתה של שאשא ביטון מתפקידה מצריכה את אישור ועדת הכנסת וכן את כינוס ועדת הקורונה ואת אישורה להחלפתה ביו"ר אחר.
להחלטה על הדחת שאשא ביטון הצטרפו עוד שורת עונשים לח"כים ושרים מהליכוד, בין היתר בעקבות המרד בחוק שאוסר טיפולי המרה. לפי החלטתו של זוהר, שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי. מדובר בח"כ שאשא ביטון, שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר. מיכל שיר, שהצביעה נגד הקואליציה בחוק שאוסר טיפולי המרה לא תגיש חקיקה עד סוף המושב וגם לא הצעות לסדר.
עונשים ניתנו גם לשרים שנעדרו מהמליאה בהצבעות חשובות, והם יגויסו לטובת תורנויות במליאה שתכליתן לשבת ולהאזין לדברי האופוזיציה ולעיתים גם לענות. בין השרים: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שהצביע בעד אותו חוק והודיע על התפטרותו מהמליאה במסגרת החוק הנורבגי, וכן שר האוצר ישראל כץ שהתעמת עם זוהר, שר החינוך יואב גלנט והשרים אופיר אקוניס ואלי כהן.