2 צפייה בגלריה
המסמך המזוייף
המסמך המזוייף
המסמך המזויף
(צילום: AFP)
פרסום ראשון - חשד לזיופים של בדיקות קורונה כדי לטוס לחו"ל: מתווה פתיחת השמיים שנכנס בתחילת השבוע לתוקף הוביל לבהלת ישראלים שרצו לטוס לחו"ל, אחרי חמישה חודשים של שמיים סגורים.

שלוש מדינות בלבד מאשרות לישראלים להיכנס לשטחן, אולם הן מתנות זאת בביצוע בדיקות קורונה בישראל לפני הטיסה, דבר שככל הנראה גרם לתעשייה חדשה בנמל התעופה בן גוריון - של זיופי בדיקות קורונה.
בימים האחרונים, גילו עובדי ביקורת הגבולות של רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג, שבין הנוסעים הגיעו גם כאלה עם טפסי בדיקות קורונה שעלה חשש שהם מזויפים. בבדיקה התברר כי ישנם עשרות טפסים שהגיעו לכאורה כולם מאותה מרפאה בירושלים ועל כולם חותמת של אותו רופא.
בשלב זה לא ברור האם הרופא המדובר אכן נתן את כל טפסי הבדיקה למטופלים שלו או שמא טופס הבדיקה הועתק.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
(צילום: AFP)

גורם בנמל התעופה אמר ל-ynet כי "על כמה מהטפסים היו דברים שנראו לנו קצת מוזרים, כמו העובדה שעל טפסים רבים היה נוסח זהה לפיו האדם שמולנו החלים מקורונה ועבר מאז שתי בדיקות שליליות. היו גם מעל 20 טפסי בדיקה שעל כולם הופיע שם של אותו רופא ובאחרים הופיע שם של אותו מרכז רפואי מירושלים. יחד עם משרד הבריאות נעביר את כל הטפסים למשטרה שתבדוק אותם".
בשיחה עם המרפאה נמסר ל-ynet כי בדיקה פרטית תעלה 1,200 שקל וכי התוצאה תגיע בתוך 24 שעות. "הבדיקה שלנו נעשית בהדסה עין כרם", אמרו במרפאה. "הבדיקות שלנו תקינות ומוכרות על ידי משרד הבריאות, לא היו אצלנו בעיות".
כזכור, החל מיום ראשון ישראלים ששבים מ-21 "מדינות ירוקות" בעלות שיעורי תחלואה נמוכים בקורונה, רשאים להיכנס ארצה ללא חובת בידוד עם שובם לישראל. כיום, רק שלוש מדינות מרשות לבעלי דרכונים ישראלים להיכנס לשטחן, בתנאי שיעברו בדיקות קורונה לפני ההמראה מישראל: קרואטיה ובולגריה.
היוונים, שמקצים אישור ל-600 ישראלים לבקר בארבע ערים בלבד: סלוניקי, אתונה, קורפו וכרתים, דורשים גם ביצוע בדיקת קורונה לאחר הנחיתה ביוון ועד להגעת התוצאות התיירים מישראל יצטרכו לשהות בבידוד בבית המלון.