ועדת הבחירות המרכזית ומשרד התחבורה הודיעו היום (ראשון) כי ביום הבחירות יופעלו מאות קווי אוטובוס בינעירוניים וכל קווי הרכבת ללא תשלום עבור כלל הציבור. המתווה המיוחד יחל כבר מחר בערב בשעה 20:00 ויימשך עד סוף פעילות הקווים ביום שלישי. הקווים העירוניים וכן הרכבת הקלה בירושלים ימשיכו לפעול בתשלום.
4 צפייה בגלריה
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
קווי האוטובוס הוגבלו, תחנות רכבת נסגרו
נסיעה בחינם בין הערים ביום הבחירות
(צילום: בראל אפרים )
הנסיעה ללא תשלום תתאפשר ביותר מ-600 קווי אוטובוסים בינעירוניים וכן בכל קווי רכבת ישראל, כולל נסיעות קצרות בתוך הערים. במשרד התחבורה הדגישו כי הנוסעים בקווים שאושרו לא יידרשו להציג שום מסמך או תעודה ולא תחול על הנוסעים שום מגבלת גיל.
הנוסעים יוכלו לנסוע באופן חופשי באוטובוסים הבינעירוניים המאושרים, ללא צורך בתיקוף הנסיעה באמצעות כרטיס הרב קו או אחד היישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית.
4 צפייה בגלריה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
הדרך לפתקי ההצבעה תמומן על ידי המדינה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס בתל אביב
תחנת אוטובוס בתל אביב
אוטובוס בתל אביב. הקווים העירוניים יפעלו בתשלום
(צילום: מוטי קמחי)
על נוסעים באוטובוס בינעירוני לוודא כי אכן הקו נכלל ברשימות הקווים הפתוחים לנסיעה בחינם, ולאחר מכן לעלות לאוטובוס באופן חופשי, ללא צורך בהזדהות, וללא צורך בכרטיס. כך נמסר מוועדת הבחירות. ברכבת, על הנוסעים למשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות הנמצאות בתחנות הרכבת.
הזכאות לנסיעה חינם לאילת או ממנה מאושרת לתושבי אילת בלבד ומותנית בהצגת תעודת זהות או טופס הודעה לבוחר, בקופות הכרטיסים של אגד, במעמד הנפקת כרטיס הלוך ושוב, התקף ליום הבחירות בלבד.
4 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: AFP)
רכבת ישראל תפעל במתכונת מלאה מערב הבחירות ועד למוצאי הבחירות בתום השירות ואולם ברכבת בחרו שלא לפתוח את הקווים שנסגרים בשעות הערב המוקדמות במסגרת העבודות על פרויקט החשמול, גם ביום הבחירות. זאת, בשונה מהפעלת רכבות בשעות הערב המאוחרות לפני הסופה בירושלים או בשושן פורים למשל.
מוועדת הבחירות נמסר כי "היוזמה שנקטה הוועדה להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות, תעודד גם את אלה אשר יהיו מרוחקים ביום הבחירות מהקלפי שבה הם רשומים, לממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות לכנסת ה-24". בנוסף, המנכ"לית אורלי עדס הדגישה כי ועדת הבחירות המרכזית הקימה השנה מערך היסעים לחולים ולמבודדים, באמצעות חברות מוניות, וכך הנגישה להם את ההגעה לקלפי בקלות, בביטחון אישי ובמהירות.
לרשימת קווי האוטובוס הבינעירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם, ניתן לפנות למוקד המידע של משרד התחבורה במספר 8787*.
הזכאות להסעה לאילת וחזרה מאילת תתאפשר לאחר בדיקת זכאות ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי מידע "אגד" במספר 2800*.