2 צפייה בגלריה
ד"ר סא"ל במיל' אבי הרלב ז"ל
ד"ר סא"ל במיל' אבי הרלב ז"ל
סא"ל (במיל') ד"ר אבי הרלב
בני משפחתו של סא"ל (במיל') ד"ר אבי הרלב (50), שנמצא ירוי במכוניתו סמוך ליער להב השבוע, סבורים כי קרובם המנוח לא שם קץ לחייו וכי מדובר ברצח. "אנו דוחים את השמועות המופרכות על אודות נסיבות מותו של אבי", אמרו. "כבר מהרגע הראשון שוכנענו שאבי נרצח. עתידו של אבי היה לפניו בכל המישורים. הוא היה אדם פעיל מאוד, חיוני ואופטימי, איש משפחה אהוב על רבים ורופא מצטיין באמצע הקריירה המקצועית". יצוין כי גורמי החקירה קבעו השבוע שהרקע אינו לאומני והתמקדו בכיוון של התאבדות.
במשפחתו של ד"ר הרלב אמרו עוד כי "רק בימים האחרונים אבי פעל והשתתף בתכנון תוכניות לעתיד, הן בנושאים הנוגעים ליישוב, והן במסגרת ההתנדבות לשירות המילואים אותו התכוון להמשיך, כפי שסיכם עם מפקד החטיבה שעות ספורות לפני מותו וכפי שסיפר המח"ט בהלוויה. אנחנו קוראים למשטרת ישראל לבחון באופן יסודי את כל כיווני החקירה, כולל האפשרות לאירוע לאומני.
"נציין כי באירועים דומים בעבר", הוסיפו במשפחה, "כגון במקרי הרצח של הרב משה טלבי ושל ירון גיספן, הרושם הראשוני של גורמי החקירה שלפיו מדובר באובדנות התברר כשגוי.
"במיוחד במקרה זה, כשאבי היה בדרכו משירות מילואים ולבוש מדי צה"ל, נדרשת בדיקה מקיפה וממצה. אנחנו מבקשים ומצפים ממשטרת ישראל וגורמי הביטחון, אותם אנו מעריכים ומוקירים מאוד, להמשיך ולמצות את החקירה עד תום ולמצוא את המפגעים".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סא"ל במיל' אבי הרלב ז"ל
ד"ר סא"ל במיל' אבי הרלב ז"ל
"משוכנעים שמדובר ברצח". ד"ר הרלב
ד"ר הרלב, תושב סנסנה שבדרום הר חברון ורופא בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, נמצא ברכבו ביום שלישי, סמוך ל-21:30, כשהוא ירוי בראשו וללא רוח חיים. הוא לבש מדי צה"ל לאחר שחזר מפגישה עם מפקד החטיבה שבה שירת. כבר באותו ערב הגיעו למקום חוקרי שב"כ שבדקו חשד לאירוע לאומני. ככל שנקפו השעות והימים גברה ההערכה כי ככל הנראה לא מדובר באירוע לאומני.
הרלב, שהיה מומחה בגינקולוגיה ופוריות, ניהל את היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים ברזילי. בנוסף הוא היה מעורב מאוד בתחום המחקר והאקדמיה. עד כה פרסם יותר מ-45 מאמרים והיה מעורב בכתיבת ובעריכת ספרים רפואיים.
הוא שירת כמ"פ בשירות הסדיר בצה"ל ברצועת הביטחון, והמשיך לשירות מילואים ארוך ופעיל בחטיבה 7 של חיל השריון לצד עבודתו כרופא.
הרלב הותיר אחריו את אשתו שולמית (אחותו של אל"מ דרור וינברג שנהרג בפיגוע ירי ב-2002), חמישה ילדים - רון, מוריה, לביא, מאור והדר שירה, שני חתנים, שתי נכדות, זוג הורים ואח.