ראש המוסד יוסי כהן נמצא בוושינגטון לרגל פרידה מהממשל של הנשיא היוצא דונלד טראמפ והכנת הקרקע למגעים עם הממשל החדש של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. כהן נחשב למי שמכיר היטב את בכירי ממשל ביידן העוסקים בנושאי חוץ וביטחון, ומכאן ההערכה שהוא ירכז את המגעים עבור דיוני עומק בנושא איראן והסכם הגרעין.
3 צפייה בגלריה
יוסי כהן וג'ו ביידן
יוסי כהן וג'ו ביידן
יוסי כהן ונשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן
כהן הגיע לביקור העבודה בוושינגטון קצת יותר משבוע לפני סיום כהונת ממשל טראמפ וכניסתו של ממשל ביידן. המטרה הרשמית להגעתו היא פרידה מהממשל היוצא והכנת הרקע למגעי העתיד עם הצוותים החדשים. 
ראש המוסד צפוי לשמש כאיש הקשר המרכזי של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול הממשל החדש, וזאת בשל ההיכרות האישית שלו עם ביידן ואנשיו - עוד מתקופתו כראש המל"ל בימים שבהם הוא היה נציג המדינה במגעים מולם.
בתקופה ההיא היה כהן בקשר הדוק עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, היועצת לביטחון לאומי דאז סוזן רייס, יועצת שר החוץ האמריקני וונדי שרמן שניהלה את המגעים עם האיראנים וכיום מונתה לסגנית שר החוץ, ויליאם ברנס שהיה אז סגן שר החוץ וכיום הוא המועמד של ביידן לתפקיד ראש ה-CIA.
עוד הוא מכיר היטב את מקבילו האמריקני ג'ייק סאליבן, שהיה יועץ לנשיא אובמה ולמזכירת המדינה קלינטון ונחשב לאחד מאדריכלי הסכם הגרעין. כיום הוא מונה ליועץ לביטחון לאומי של ביידן. היכרות נוספת יש לכהן עם אנטוני בלינקן שהיה יועצו של סגן הנשיא ביידן וכעת ימונה למזכיר המדינה שלו. כהן גם מכיר אישית את ביידן ונפגש עמו כמה פעמים בעבר.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן אנתוני בלינקן וג'ון קרי
ג'ו ביידן אנתוני בלינקן וג'ון קרי
ביידן, אנתוני בלינקן וג'ון קרי. "כהן ירכז את המגעים"
(צילום: AP , AFP)
3 צפייה בגלריה
מייק פומפאו
מייק פומפאו
מיודדים ונפגשים. מייק פומפאו
(צילום: רויטרס)
כהן גם מיודד עם מזכיר המדינה הנוכחי מייק פומפאו, עוד מהתקופה שהאחרון כיהן כראש ה-CIA, ובכל פעם שזה מגיע לארצו של זה - הם נפגשים. פגישתם האחרונה התקיימה כמה שעות לפני נאומו של פומפאו, שבו הוא קשר בין איראן לבין אל-קאעידה.
כהן גם נועד עם ראש ה-CIA ג'ינה הספל. על פי הנוהג, לא מקובל להיפגש עם אנשי הממשל הנכנס עוד לפני חילופי המשטר ולכן יוסי כהן לא נפגש עם אף אחד מהם - אך ניתן להעריך שהוא התחיל בגישושים ראשונים ובהכנת הקרקע לקראת פגישות עם כל האישים.
לאור ההיכרות והניסיון בעבודה המשותפת, יש להניח שכהן הוא זה שיוביל בחודשים הקרובים את המגעים עם הצוותים עבור הצגת תמונת המודיעין המעודכנת. תחילה לכל הזירות ולאחר מכן לדיוני העומק בנושא הגרעין, איראן, מגעים לשלום, נורמליזציה וחילופי מודיעין בנושאים שונים.
הנחת העבודה בישראל היא שביידן יחזור למו"מ עם האיראנים - וישראל רוצה להיות שם ולתת את התובנות שלה כדי שניתן יהיה לתקן את ההסכם עד כמה שניתן.