צופיה טנא, תושבת יצהר, עברה אתמול (רביעי) בצומת תפוח בדיוק באותה השעה שבה התרחש פיגוע הדריסה במקום, כשפלסטיני משכם פגע עם רכבו בשוטר וחייל, ופצע אותם באורח קל. הוא נוטרל בירי על ידי השוטר שזיהה אותו עם סכין שלופה, נפצע בינוני והועבר לחקירה. לאחר הירי, הגיש השוטר למחבל עזרה ראשונה.
3 צפייה בגלריה
רכב המחבל
רכב המחבל
רכבו של המחבל
(צילום: נדב גולדשטיין, tps)
האירוע הציף אצל צופיה את הזיכרון הרע מהאסון הפרטי שלה: טנא היא אלמנתו של אביתר בורובסקי ז”ל, שנרצח באותו הצומת על ידי מחבל בפיגוע דקירה באפריל 2013. לאחר הפיגוע הצטרפה טנא לשורת מתנדבי מערך הרפואה של המועצה האזורית שומרון, ואתמול היא מצאה את עצמה מטפלת בפצועים מפיגוע בדיוק במקום שבו נרצח בעלה, לצד שני חובשים שהיו גם בזירת הפיגוע ההוא שקיפח את חייו של אביתר.
3 צפייה בגלריה
אביתר בורובסקי ז"ל וצופיה טנא
אביתר בורובסקי ז"ל וצופיה טנא
אביתר בורובסקי ז"ל וצופיה טנא
3 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי שטיפל בפצועים
הצוות הרפואי שטיפל בפצועים
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
“לא הייתי אמורה להיות שם, אבל כנראה שלא אני מחליטה איפה ומתי להיות, בדיוק כמו לפני שבע וחצי שנים”, היא מספרת. “הגעתי לצומת תפוח ועמדתי בפקק, ראיתי שיש בצומת התרחשות. בשלב הזה עדיין לא הבנתי שאני יכולה לעזור. רק אחרי שעברתי את הצומת הבנתי מה ראיתי: מחבל שוכב, עם פגיעת בטן. הסתובבתי והגעתי לסייע. הצטרפתי לצוות האמבולנס, העלנו את הפצועים לאמבולנס וטיפלנו בפציעות בגפיים".
רק אחר כך עיכלה את שקרה. "אחרי שכולם פונו הבנתי מה ראיתי ומה עברתי. גם אז היה מחבל אחד, גם אז הייתה סכין, גם אז זה היה בצומת תפוח. אז אביתר נרצח, היום ניצלו חיים. אז הייתי בצד הנפגע, היום אני בצד המטפל והמסייע", אמרה. "אני מתפללת שלא יהיו אירועים נוספים, אבל אם כבר, אז שיסתיימו כמו היום ולא כמו אז”.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי “צופיה היא דוגמה לנחישות ולגבורה. והיא מחזקת את כולנו. המעשה שעשתה צופיה, להצטרף לשורות מערך הרפואה של המועצה האזורית שומרון לאחר הפיגוע הנורא בו נרצח אביתר, הוא ניצחון החיים על המוות. ניצחון האור על החושך”.